blauw met bruine neusdop

Gestart door sam23, maart 23, 2014, 13:51:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam23

Hoi allemaal,

Mijn parkiet Viola had een overduidelijk bruine neusdop toen ik haar kocht. Nu is ie ineens voor de helft blauw ??? Ze heeft dus nu de ene helft bruin en de andere helft lichtblauw.
Hierbij wat foto's. Het is niet heel goed te zien.

Ik ga zo ie zo toch de dierenarts nog even bellen omdat ik gister dacht dat ze ziek was. Ik heb haar toen gelijk uit de voliere gehaald en binnen is ze hartstikke levendig en speels.

Maar ik ben benieuwd of iemand mij hier meer over kan vertellen? Ik vond het zo bizar dat haar neusdop 2 kleuren heeft.

Alvast super bedankt!


Graag leestekens gebruiken :)


Loeky

Dat is inderdaad heel bijzonder. Misschien dat de ander kant nog bij kleurt? Je kunt altijd even een vogelarts bellen voor advies en voor je eigen gerust stelling. Vertoont ze symptomen van ziekte? Veel slapen bv. of veel stiller dan normaal, weinig eten enz.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Tvdk

#2
Heel apart!

Ik wou hier net ook een berichtje plaatsen over hetzelfde; mijn pop heeft sinds tijden al een bruine neusdop.. nu wordt ie weer een beetje blauw.

Mijn parkiet is juist weer een aantal weken erg gezond, nadat ze lange tijd ziek is geweest.

Tevens heeft mijn parkietje vrijwel dezelfde kleurslag. Toevallig!



Laat me horen als je wat weet!  ;)


Berichtjes samen gevoegd

Samm

#3
Ik heb ooit eens ergens gelezen dat als de dop van bruin naar blauw kleurt dat de pop vitamine gebrek heeft.
Als de vogelarts geen oplossing heeft kan je extra groente en fruit en vitamine druppels aanbieden om te kijken of het weer veranderd.

sam23

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties.

Afgelopen dinsdag ben ik bij de arts geweest. Het hele verhaal uitgelegd. Dat Viola heel erg stil was, soms bol zat, wipte met haar staart en zwaar ademde etc. Had haar al vanaf zaterdag binnen gehaald.

Toevallig ging ze die dag al veel meer eten en zelfs spelen en geluidjes maken :)

De neusdop vond de dierenarts niet gek, dat kon volgens haar. Ook haar buikje en ontlasting in orde. Alleen piepte ze toen de dokter voorzichtig aan haar borstbeen voelde. Dus de dokter vermoed dat ze een kleine kneuzing heeft opgelopen in de volière.

Zij adviseerde me om Viola inderdaad binnen te houden vanwege de rust en zodat ze goed kan herstellen.

Inmiddels is haar neusdop volledig lichtblauw gekleurd. Ze is heel levendig, klimt en schommelt er op los. Ze eet goed. Ademt weer normaal, zit niet meer bol etc. Ook staan haar oogjes veel helderder.

Ze eet ook trosgierst uit mijn hand :)

Dus mijn ouders vinden het gelukkig goed dat ze binnen blijft :D ze is een heel ander vogeltje geworden lijkt het wel. Leeft helemaal op.
Dus ik ben blij.

En de tip van meer groente en fruit ga ik ook proberen.

Nogmaals bedankt.







Kleintjes

Gelukkig dat 't goed gaat met Viola :D

Misschien dat ze zich gelukkiger voelt binnen, als 't rustiger is. Tja, ook die parkietjes kom je wel eens tegen.
Super dat 't goed komt ^_^
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Iris90

Als grasjes broeds zijn kleurt de neusdop van de popjes ook bruin :). Daarna kleurt hij weer terug. Heeft verder niets met ziek zijn temaken.  ;)

sam23

Hoi hoi,

Helaas is Viola gister overleden. Heel onverwachts, totaal geen tekenen van ziekte (meer) vertoond.

Sinds ik naar de arts was gegaan leefde ze helemaal op. Spelen, goed eten, geluidjes maken, trosgierst komen eten uit mijn hand, klimmen etc.

Ik was gister op mijn kamer en toen riep mijn moeder. Viola was van haar stokje gevallen en lag helemaal raar op de bodem. mijn moeder zei " ze zat net nog te eten en met haar belletje te spelen en toen hoorde we opeens een plof".
Ze heeft nog heel even geleefd. Een minuut denk ik al leek het wel een uur toen ik haar zag lijden. Had geen gelegenheid meer om de arts te bellen, en die rit zou ze zoinzo niet overleefd hebben.

Snap er nog steeds niets van.


Iris7

Wat jammer nou! Het leek nog goed te gaan. Sterkte.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Kleintjes

Was jammer :( Sterkte met 't verlies van je kleine moppie, leek allemaal zo goed te gaan.
Je hebt je best gedaan, meer kon je niet. Ze heeft 'n goed leven gehad, goede zorgen en liefde :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Loeky

Ah, wat erg zeg :'(
Veel sterkte gewenst!
Je hebt je best gedaan voor haar!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte, heel verdrietig dat Viola het toch niet gered heeft. :-[


sam23

Dankjulliewel. Het gaat wel weer.
En hoe dom het ook klinkt " gelukkig" was ze snel overleden, en heeft ze niet nog uren hoeven lijden.

Loeky

Ja, lijden is nooit goed voor een dier en ook niet voor een parkiet.  :'(
Nogmaals sterkte!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

sam23

#14
Dankjulliewel :)

Mag er een slotje op dit topic? :)

Dat mag zeker :) Sterkte nogmaals.