Ziek of stress??

Gestart door sam23, maart 22, 2014, 20:05:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam23

Hallo allemaal,

Ik heb de volgende vraag en hoop dat iemand mij ermee kan helpen. Mijn parkiet Viola zit samen met mijn andere vriendjes in de voliere. Vanaf het begin (heb haar nu een paar weken pas) is ze al wel wat rustiger dan de rest. Ze zit vaak alleen, maar soms wel met Billy (ook een popje) samen gezellig te kletsen. Nu is iedere vogel anders dus dat ze rustiger is vond ik niet gek.

Het viel me op dat ze wat meer sliep, dus hield ik haar extra in de gaten. Ze zitten ook in de rui dus iets meer slapen vond ik niet gek. Heb haar (en alle anderen) ook weer onder de vleugels gecontroleerd op luis of andere beestjes omdat ze wat meer krabden. Maar dit was ook allemaal in orde. Toen sliep ze weer normaal en was ze actiever.
Ze eet goed en drinkt goed en houdt ook van trosgierst. Ze at van de week zelfs van mijn hand.
Vandaag toen ik thuiskwam zei mijn moeder "ze zit al langere tijd in het hoekje op de stok". Dus gelijk gaan kijken, en toen was ze weer gaan eten. Maar na een uurtje zat ze weer te slapen. Dus ik heb haar nu binnengehaald.

Uiteraard ga ik de dierenarts bellen, indien nodig morgen nog ondanks dat het zondag is, maar ik vroeg me af of het ook door stress/drukte van de andere vogels kan komen? Nu zit ze ook nog rustig maar niet te slapen. Ze moet ook even wennen aan de nieuwe omgeving (binnen ipv buiten).

Ben benieuwd of iemand mij dit kan vertellen. Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes Samantha

Iris7

Ik zou sowieso naar een vogelarts gaan. Parkieten kunnen heel goed ziekten verbergen, dus je kunt haar het beste voor de zekerheid na laten kijken.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

sam23

dankje ik wilde toch al naar de dierenarts gaan,
maar vandaag is ze levendiger. ze zat zelfs te schommelen ha ha.
heb even een paar foto's van haar staart gemaakt, omdat ik vind dat dat nogal rommeliger eruit ziet.

ook deed ik een bizarre ontdekking: toen ik haar kreeg had ze een bruine neusdop, en nu is ie voor de helft lichtblauw ???
dus morgen ga ik het aan de arts vragen. maar wellicht wil er iemand hier ook even naar de foto's kijken?

Alvast bedankt.