onze twee parkietjes

Gestart door Puckie, maart 21, 2014, 11:36:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puckie

Sinds een aantal weken hebben we twee jonge parkietjes,ze zijn een week of 3/4 bij ons en komen vanaf de 2e dag al bij ons op de hand om van snoepzaadjes te eten.
Zonder snoepzaadjes komen ze nog niet op onze hand helaas.
De hele dag mogen ze los vliegen in huis en gaan regelmatig even de kooi in om te eten.
Ze zitten alleen maar op de gordijnroede en vliegen zo nu en dan naar de overkant vd kamer en gaan daar op de gordijnroede zitten.
Voor de rest komen ze nog nergens,alleen daar en de kooi.
Is dit een kwestie van nog wennen of zou het altijd zo blijven?
Of had ik beter kunnen wachten tot ze echt zo op onze hand komen zitten zonder iets lekkers,misschien dat ze dan los ook beter bij ons durven komen?

Kiki92

Merk bij mijn parkietjes dat die ook vooral op dezelfde plek blijven. Heb een klimboom naast de kooi staan en daar zitten ze tegenwoordig bijna altijd. Vliegen zo eens een rondje door de kamer en landen dan toch weer bij de kooi of op de klimboom.

In het begin, voor ik die klimboom had, vlogen ze wel meer heel de kamer door maar leken ze niet echt te snappen waar ze wel en niet konden landen.  ::) Dus misschien moeten ze het nog een beetje leren.

Loeky

Dit is normaal gedrag, je hebt ze nog maar net. Ze moeten aan alles wennen. Uit veiligheid gaan ze op de gordijnroede zitten. Zo kunnen ze alles veilig overzien. Heb geduld met tam maken en ga vooral zo door!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Puckie

Wat fijn al die reacties,ik heb een klimboom voor ze gemaakt alleen stond die nog niet naast de kooi dus dat is een goede tip!
Ik heb het idee of willen ze soms wel landen want dan vliegen ze heel laag dus misschien dat ze nog niet weten hoe het moet.
Hoelang duurde het bij jullie dat ze ook zonder iets lekker  je hand leuk vonden?

hobbykweeker

Hoi,
Zaadjes in de hand is een goed begin.
Wat bij mij daarna goed werkte was zelf met een katten belletje (met gaatjes die ze kunnen pakken) gaan spelen.
Elke keer wanneer ze voer uit de hand eten ook even dit belletje rinkelen, al snel zullen ze ook komen kijken (als je geen voer in je hand hebt) wanneer je in de hand met het belletje speelt of hem door de kamer laat rollen.
Als ze eenmaal komen zonder voer, dan zullen ze dat al snel veel vaker doen.
Voer en speeltjes op tafel leggen werkt ook om ze wat lager te laten spelen.

Succes!