:'( Chico Is Weggevlogen

Gestart door MiMi, november 23, 2005, 15:47:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiMi

:sadsmiley02: Mijn parkietje is net 3 uur terug weggevlogen omdat deur openstond, per ongeluk. Hij kan niet eens hoog vliegen en ik heb overal gezocht kon hem niet vinden :( . Hebben jullie raad? Of moet ik gewoon opgeven :(

Sonja

#1
Hoi MiMi,

Wat verschrikkelijk dat je parkietje per ongeluk is weggevlogen. :(

Je moet zeker niet opgeven!
Je kunt in de buurt rondvragen, en let daarbij ook op mensen met een voliere, want het zou kunnen dat jouw parkietje op het geluid van de vogels afkomt.
En hang briefjes op in supermarkt, dierenwinkel, dierenarts, met je telefoonnummer erop, zodat mensen die het lezen je kunnen bellen als ze eventueel je parkietje hebben gevonden.
Kortom: zorg ervoor dat zoveel mogelijk mensen het weten, des te meer kans je hebt. En blijf zelf ook zoeken natuurlijk.

Hier kun je ook je parkietje als vermist opgeven:

http://www.amivedi.nl

Ik hoop van harte dat je je parkietje terug zal vinden!

Groetjes, Sonja.

MiMi

dank je wel, zal ik zeker doen :(

Chantalleke

Hoi Mimi,

Heb je anders een foto van je parkietje?? Of kun je me zeggen hoe hij eruit ziet??
En waar woon je in Tilburg? Zoals je ziet woon ik daar ook. Ik zal extra goed opletten of ik je parkietje zie

Heel veel sterkte!
Chantal

MiMi

Hoi Chantalleke,

Ik heb geen foto van hem, ik had een bestand met fototjes maar ze zijn per ongeluk gewist. Ik woon in Tilburg-Zuid, en Chico is donkergroen :( . Ik heb A4 postertjes opghangen in de buurt, ik hoop dat iemand hem heeft gevonden. Het wordt vannacht zo koud, als hij buiten is overleeft hij dat nooit :(  :( .

Chantalleke

Och Mimi, nog niet opgeven hoor! Straks nog even buiten een keertje roepen voor je gaat slapen. Wie weet is hij nog in de buurt. En iedereen die een parkietje vindt neemt em toch mee naar huis. Positief denken hoor!

Wij duimen voor jou en Chico

Chantal

MiMi


MiMi

Hoi mensen,

Ik heb chico nog steeds niet gevonden :( . En MiMi vriendinnetje van Chico is heel ongelukkig, ze is stil, eet wel, maar maakt schreeuwende geluiden. Ze is heeft de hele tijd een zoekend blik als of ze elke moment chico terug verwacht :(. Wat kan ik het beste doen om het haar makkelijker te maken? Ik vind het zo zielig, ik krijg word zo verdrietig als ik haar zo eenzaam zie.  :(

groetjes

Sonja

Hoi MiMi,

Probeer de moed erin te houden, hoor. Het kan zijn dat iemand Chico heeft gevonden, het gebeurt tenslotte vaker dat iemand een parkietje vindt.

Het vriendinnetje van Chico schreeuwt waarschijnlijk omdat ze Chico mist. Het beste wat je kunt doen is haar zoveel mogelijk aandacht geven, zodat ze zich minder alleen voelt. Misschien kun je daar zelf ook een heel klein beetje troost door vinden.

Heel veel sterkte!

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

#9
Hoi Mimi,

Als Mimi schreeuwt zal zij inderdaad naar haar vriendje roepen  :( Probeer haar wat af te leiden door bijvoorbeeld een spiegeltje extra in haar kooi te hangen of een nieuw speelgoedje. Verwen haar ook maar extra met lekkere trosgierst of zo.  ;)

Wanneer je Chico niet meer vindt :sadsmiley02: , maar ik zou even afwachten tot na het weekende op zin minst, zou je misschien een nieuw vriendje kunnen kopen voor Mimi.
Maar nogmaals, als iemand jouw Chico gevonden heeft dan zit ie nu misschien wel lekker warm bij iemand binnen te wachten tot je hem kan komen halen. Geef niet te snel op! Houdt goed de berichtjes in de supermarkten in de gaten of iemand Chico voor je verzorgd.

Veel succes.
Chantal

Heb je al geinformeerd of Chico misschien niet per ongeluk in het vogelasiel terecht is gekomen??
Vogelasiel
Kamerikstraat 20
5045 TW  TILBURG
Telefoon: 013-5700689



joey

hallo
Wat erg voor je,ik hoop dat je cico gauw weer vind.
wij denken aan je,hou ons op de hoogte




                         Sylvia Joey en Ian

MiMi

Hoi,

Ik heb net naar vogelasiel gebeld, maar ze hebben hem niet :( , maar ze gaan mij bellen als ze nieuws hebben.

Verder heb ik vandaag een paar speeltjes die ik uit de kooi gehaald omdat MiMi en Chico om vochten teruggezet en MiMi heeft even met ze gespeeld maar nu zit ze weer uitzichtloos in een hoekje. :(

Dank je wel voor jullie medeleven, stel ik erg op prijs. Meeste vrienden aan wie ik vertel dat ik mijn parkietje kwijt ben reageren zo onverschillig. Ik vind het heel fijn dat jullie mij steunen :) .

Groetjes

mams

en heb je hem al gevonden? tjee ik leef met je mee, het lijkt me vreselijk als je vogeltje met dit weer wegvliegt. Weet je zeker dat hij naar buiten is gevlogen en de tuin uit? Misschien zit hij ergens achter de container of achter een plant.

Ik hoop echt dat je Chicco weer terug vind, heel veel succes en sterkte, ik duim voor jullie,

groetjes Bianca

coca cola

Hallo Mimi

Hoe is het er mee heb je je parkietje al gevonden of is hij nog steeds zoek.
Plaats eventueel ook een advertentie op marktplaats misschien dat daar ook veel mensen naar kijken als ze een parkietje hebben gevonden.
Sterkte als ik iets hoor dan laat ik het je gelijk weten.

MiMi

#14
Hoi mensen,

Ik werd vandaag tijdens college gebeld door vogelasiel, maar kon niet opnemen. Daarna zag ik dat ze in mijn voicemail hadden ingesproken, mijn parkiet was blijkbaar gevonden en ik moest een nummer bellen. Dus ik bel het nummer op en kreeg iemand aan de lijn, het was een bedrijf op een industrieterrein en er was een groene parkietje hun terrein binnengevlogen. Dus ik was heel blij maar moest nog colleges volgen en dus ging mijn mama hem halen. Nadat ik thuis was kwam ik achter dat het helemaal geen Chico is, zij is een meisje en al een stuk ouder, ik schat haar ouder dan 2. Ze is wel heel mooi, maar ik weet haar naam niet en thuis spreken wij geen Nederlands.
Me moeder vertelt dat ze in zo'n pakruimte zat en helemaal geen eten heeft gehad, dus heeft ze besloten om haar me te nemen en voor haar te zorgen totdat wij haar echte baasje vinden.

Ik heb weer naar vogelasiel gebeld om te laten weten dat ze niet chico is maar dat we wel voorlopig voor haar willen zorgen totdat zij haar baasje hebben gevonden.

Maar chico blijft vermist :( , ik hoop dat hij ook goed terecht is gekomen en dat iemand voor hem zorgt.

Dus bij deze ook een oproep aan alle Tilburgers, mocht je van iemand hebben gehoord dat ze een groene parkietje, een meisje met gele kopie kwijt zijn, laat ze met mij contact opnemen :D .

Groetjes

Chantalleke

Wat jammer zeg, dat het Chico niet is die is gevonden.  :(  En wat goed dat jullie het arme parkietenmeisje zo goed verzorgen :thumbsupsmiley:
Hopelijk komt chico bij jullie terug. Maar als dat niet zo is, denk dan altijd positief. Er is vast iemand die net zo goed zorgt voor Chico als jullie voor jullie nieuwe meisje.

Chantal

Sara

Ik sluit me er volledig bij aan,en ook van mij veel sterkte toegewenst.
Ik weet zeker dat je goed voor je parkietenmeisje zorgt.Vertroetel haar maar en
geef de moed niet op.Veel sterkte van mij en m'n grasparkietjes.

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte, en ik vind het erg lief en goed van je moeder dat ze het kleine parkietje meegenomen heeft.
Zo heeft dit parkietenmeisje toch ook weer fijn een nieuw leventje voor de boeg!


MiMi

Ik heb ook een heel lief moedertje! Maar ik ga wel proberen baasje van meissie terug te vinden, ik ben niet van plan om haar te houden. Haar eigen baasje zal nu zeker wel erg ongerust zijn.

En nogmaals dank jullie wel voor jullie steun!