mijn vogel ziek?

Gestart door Henrieke, maart 17, 2014, 21:54:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henrieke

Pukkie, ons vogeltje, heeft een rare slaaphouding.
Ze slaapt namelijk soms met haar pootje op de tralies en het andere pootje op het stokje.
Ook slaapt ze soms op 2 pootjes, en ook gewoon op 1 pootje.
Wijst dit erop dat ze ziek is? Ik hoop et niet..

Wat ook best wel vervelend is, is dat ze erg hard krijst soms.. Ik weet niet waar ze last van heeft dan, misschien aandachtstekort of verveling?
We laten haar meestal 1x per dag los vliegen, soms een dag niet.
Weet een van jullie misschien antwoord op mijn vragen?:)
Pukkie is 3 jaar ong en wij hebben haar vanaf rond 1 januari..

Alvast bedankt!
Groetjes, henrieke

Kleintjes

Hier hangen ze soms aan de tralies te slapen, dan zitten ze weer op 1 pootje, dan weer eens op 2. Weer 'n andere keer zitten ze met 1 pootje op stok en 't andere pootje houden ze de tralies vast.
Als je parkietje verder niets vreemds vertoont, is er geen reden tot bezorgdheid.

Krijsbuien hebben veel parkietjes, de energie moet er toch uit en soms gebeurd dat door 'n potje te gillen en kabaal te maken. Sommige parkietjes doen dit uit verveling, aandacht te kort of aangeleerd gedrag (als krijsen ongewenst is, dit gedrag totaal negeren, anders ga je 't juist belonen en wordt 't krijsen alleen erger).
Bekijk je parkietje eens goed, is er genoeg te spelen, kan 't de energie kwijt? Is er ruimte om te spelen / vliegen/ klimmen?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Henrieke

Nee, verder doet ze gewoon normaal en is ze heel levendig..:

Het zou inderdaad kunnen liggen aan te weinig speeltjes in de kooi, er hangt maar 1 spiegeltje en dat is alles..

Bedankt!