Nieuwe parkietjes spelen nog niet

Gestart door Puckie, maart 11, 2014, 13:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puckie

Hallo,

Sinds anderhalve week hebben we een lief grasparkietje die toen we haar? kregen toen ze ongeveer acht weken was en afgelopen zaterdag hebben we er een vriendje bijgehaald bij de zelfde kweker en zelfde leeftijd.
Ze kunnen het samen goed vinden en zitten altijd naast elkaar,als de een gaat eten gaat de ander ook.
Van af het begin stapt het laatst bij gekomen parkietje(tweety) zo op onze hand als we er een paar snoepzaadjes op hebben en eet ze dan rustig op,parkietje 1 (pucky) volgt dan al snel.
Ze maken samen al veel geluid,en gaan overal al wel zitten in de kooi.Alleen spelen doen ze niet of nog niet?
Alleen het schommeltje zitten ze regelmatig even op maar de andere speeltjes kijken ze niet naar om.
Komt dit nog omdat ze moeten wennen en gaan ze dat misschien later doen of hebben we gewoon geen speelse parkietjes?

parkietengek12

Het duurt altijd wel even tot parkieten een speeltje ontdekt hebben. Sommige vinden bepaalde speeltjes ook niks aan.

Heb je verschillende soorten speeltjes?
Mijn vorige parkiet was bijvoorbeeld gek op belletjes, maar een andere parkiet van mij vond draaiende dingen juist leuk en had niks met belletjes.

Ligt ook een beetje aan hoe nieuwsgierig je parkieten zijn. Misschien een idee om af en toe je speeltje te laten draaien of iets dergelijks (weet natuurlijk niet wat voor speeltjes je hebt)? Als een van je parkieten nieuwsgierig is gaat ie er, nadat je hand weg is, erheen en zo volgt nummer twee dan ook meestal ;)

Verder heb ik ook een parkiet die vrijwel niet speelt, maar in de volière is het ook weer een andere situatie denk ik.
Misschien een wc-rol in strookjes knippen en deze bij elkaar binden met sisaltouw, zo heb je een sloop-speeltje.

Puckie

#2
Bedankt voor je reactie!
Ik heb een houten speeltje met belletjes en stangetjes waar ze op kunnen balanceren een touw met knoopjes en leren sliertjes met allemaal kraaltjes en knoopjes.
Ik heb nu net wortel groen in de kooi gehangen en dat vinden ze wel reuze interessant en lekker!
Uit de kooi komt het ook nog weinig tot spelen,ze zitten vooral op de gordijnstang te kijken en zo nu en dan vliegen ze naar de overkant en gaan daar op de gordijnstang zitten kijken dus het zal ook wel even wennen zijn,de eens is er nu bijna twee weken en de ander nog niet niet eens een week.

BolletjeWol

Meisje en Binky zijn nu zo'n 4 en 3 weken bij mij.
pas sinds afgelopen week gaan ze steeds meer met de speeltjes spelen. Dus zolang ze geen zieke indruk maken, zou ik me er geen zorgen om maken. komt vanzelf wel goed.