graven

Gestart door marquancez, maart 02, 2014, 13:05:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

me pop graaft in haar eten.
wat kan ik er tegen doen?

Loeky

Ik denk dat ze er iets lekkers uit zoekt. Is het erg dat ze graaft of zijn je bakjes te groot?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

marquancez

ze kan niet iets lekkers zoeken is allemaal het zelfde namelijk pellets.
en ja het is erg want ze gooid het eruit. dus ook op de grond verspilt een hoop.

Loeky

Krijgt ze wel genoeg binnen dan? Bij mij eten ze gewoon lekker X travital en daar wordt niets van verspild.
Ik denk dat je hier verder weinig aan kan doen.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

marquancez

Citaat van: Loeky op maart 02, 2014, 14:05:18
Krijgt ze wel genoeg binnen dan?
ja in pellets zit alles wat ze nodig hebben.
een grasparkiet heeft gemiddeld genoeg aan 10gram per dag.

BolletjeWol

#5
Ik denk dat ze bedoelt, of je parkiet ook van de pellets eet (genoeg binnenkrijgt).

Wij hebben pellets geprobeerd hier, maar Binky vond dat geen goed idee. Hij heeft wel wat gegraven bij de pellets, maar at er niet van (lust hij niet?). Hij kreeg dus met de pellets niet genoeg voeding binnen. We hadden gelukkig nog X travital liggen, dat eet hij wel. (Dat kreeg hij de eerste paar dagen ook, en dat at hij toen ook gewoon)

Kleintjes

Inderdaad lijkt me de vraag (logischerwijs) of je partkietje wel genoeg binnen krijgt, niet de vraag 'wat ze nodig hebben'.

Parkietjes graven vaker in bakjes als ze de ruimte hebben. Soms is dit gewoon spelend, soms omdat ze iets zoeken. Andere bakjes zijn vaak de oplossing, zodat er niet meer in gegraven kan worden.
Is echt geen ramp als er eens wat weggeooid wordt hoor, dat doe je zelf ook met eten, niet altijd alles gaat op.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Mijn valkjes gaan ook rustig in hun voerbak zitten en dan zo eten, soms ook wat graven,
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

marquancez

Citaat van: BolletjeWol op maart 02, 2014, 20:29:53
Ik denk dat ze bedoelt, of je parkiet ook van de pellets eet (genoeg binnenkrijgt).

Wij hebben pellets geprobeerd hier, maar Binky vond dat geen goed idee. Hij heeft wel wat gegraven bij de pellets, maar at er niet van (lust hij niet?). Hij kreeg dus met de pellets niet genoeg voeding binnen. We hadden gelukkig nog X travital liggen, dat eet hij wel. (Dat kreeg hij de eerste paar dagen ook, en dat at hij toen ook gewoon)

(een beetje laat antwoord druk met school geweest)
Maar ze eet al 2 jaar pellets ze is er mee opgegroeid dus ze eet er wel genoeg van.
Heb een nestkastje opgehangen en nu graaft ze er niet meer in.
Denk toch dat het nestdrang was. (en ben goed bezig geweest met voorbereidingen heb hem niet zomaar opgehangen ;) )

Loeky

Fijn, maar houdt haar gewicht wel in de gaten.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Petr@

Popjes die broeds zijn willen nog wel eens gaan graven in de etensbak. Ik heb er hier ook 1 die het af en toe doet, ik geef er geen aandacht aan.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016