Dizzy

Gestart door Julia 7, februari 21, 2014, 17:07:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Julia 7

Hoi hoi,
Mijn parkiet Dizzy, 5 jaar oud, heeft een gekleurd neusdopje. Blauw/roze. Ik ben nu erg aan het twijfelen of het nou een pop is of een man. :-\ Ook zijn Bruno (man) en Dizzy nogal heel erg 'close' met elkaar. En Bruno probeerden is een keer op Dizzy's rug te klimmen.

Foto's plaatsen lukten niet dus hier een filmpje: http://m.youtube.com/watch?v=5hsRcTAeOy4
Iemand een ideetje?

Loeky

Dizzy is echt een vrouwtje, de groene is een man. Je hebt dus een verliefd stelltje :-*
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Julia 7

 :o Kan ik voorkomen dat ze ooit een nestje gaan krijgen? Ik zou best wel een nestje willen maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Dus liever niet. Of zullen ze niet paren als er geen nest/nestmateriaal is?

Julia 7

En ik heb Dizzy ook nog nooit broeds gezien.

thijsd

Citaat van: Julia 7 op februari 21, 2014, 17:19:08
:o Kan ik voorkomen dat ze ooit een nestje gaan krijgen? Ik zou best wel een nestje willen maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Dus liever niet. Of zullen ze niet paren als er geen nest/nestmateriaal is?
Meestal niet, maar het kan wel voorkomen dat er eitjes komen. Nu dacht ik dat deze niet uitgebroed werden maar ook hier zijn uitzonderingen in :)

Kleintjes

Citaat van: Julia 7 op februari 21, 2014, 17:19:08
:o Kan ik voorkomen dat ze ooit een nestje gaan krijgen? Ik zou best wel een nestje willen maar ik heb er echt totaal geen verstand van. Dus liever niet. Of zullen ze niet paren als er geen nest/nestmateriaal is?
Ja, dat kun je voorkomen: Geen nestgelegenheid aanbieden.
Normaal gesproken krijg je dan ook geen nestje, slechts 'n enkele uitondering legt eitjes ondanks dat er geen nest is.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

thijsd

Aah sorry! Ik las "Kan het voorkomen". Negeer mijn post maar :-)

Julia 7

Oké, Dankje wel  ;D Maar popjes worden toch regelmatig broeds? Ik heb Dizzy nu zo'n 1/2 jaar en ik haar nog nooit broeds gezien. Of verschilt dit per pop?