wat zijn bloedpennen eigenlijk?

Gestart door janet, april 20, 2005, 16:38:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

janet

ik las dat de parkiet van Layla veel bloedpennen heeft, mar ik heb dat nog nooit gezien en ook nog nooit van gehoord. Wat zijn dat dan eigenlijk en hoe komt een parkiet eraan? Of hoort het alleen bij popjes?

Jorijn

Even gauw wezen googlen ;)

CiteerEen bloedpen is een pen waarbij bloed in de schacht zit.
Het hulsje kan aanwezig zijn.  
Bij een dergelijke pen is een bloedvaatje in de follikel gesprongen.  
Dit kan gebeurd zijn door een plotselinge stoot of door een ziekte.  
Een bloedpen moet men niet trekken maar gewoon uit laten ruien.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Janet

Een bloedpen is inderdaad zoals jorijn al beschreef
Ze ziet eruit als een nieuwe pen maar dan bruin rood van kleur.

Deze mag je zelf niet uittrekken anders zou je de zenuw van je parkietje kunnen mee hebben met alle gevolgen vandien.

Zo een bloedpen droogt normaal uit en tijdens de rui verliest een parkietje dat.

Het is niet alleen voor popjes maar ook voor mannetjes het is regelmatig voorkomend bij binnenhuisparkietjes.

Normaal heeft je parkietje er zelf niet zoveel last van maar in het geval ze toch pijn hebben is het beste om naar de dierenarts te gaan die kunnen die er uit halen dan die weten ook hoe het moet.

Mijn meisje heeft ook een bloedpen gehad en heeft er pijn van gehad en deze heb ik dus laten weghalen door de dierenarts :wink:

vele groetjes

esther

Mijn complimenten voor de duidelijke uitleg.

Ik had hierop ook nog een klein vraagje.
Klopt het dat parkieten die een witte kleur in hun verenpak hebben eerder een bloedpen hebben dan bv een groene of een blauwe parkiet.

Kippie en Dipsey hebben namelijk allebei veel wit in hun verenpak en hebben ook allebei al bloedpennen gehad.
Timo is blauw en Taco is groen en zij hebben nog nooit (even afkloppen) een bloedpen gehad.

Groetjes Esther

Safrena

Hey Esther

Neen de bloedpennen heeft niks met de kleur van de parkietjes te maken.

Het ene parkietje is gewoon gevoeliger aan dan het andere :wink:

vele groetjes

esther

Oke bedankt voor je antwoord Safrena.
Groetjes Esther

Kuslar

Hi

Mijn parkiet heeft er geen last van maar heeft ze wel. Ze eet gewoon,
drinkt goed, speelt, fluit en slaapt op 1 pootje.


Toen mijn meisje ook een bloedpen had at zij ook goed en spelen en fluiten en slapen op een pootje  maar toch had ze er wel pijn van want ze kon heel moeilijk vliegen.
Ik vind het nog steeds het beste om er even mee naar de dierenarts te gaan
gr safrena








__________________________
liefs layla, cabar en gülcan

Anita & Marisa

Wij raden je inderdaad ook aan om naar de dierenarts te gaan! Voor je parkietje is het beter en hier gaat het om  :wink: !
Parkieten kunnen heel goed toneelspelen. Misschien lijkt het alsof hij/zij geen pijn heeft, maar heeft hij/zij dit toch wel!
Dus snel naar de dierenarts dus..... enne... het kost geen onvermogen om er even een bloedpen uit te laten halen  :wink:

Laat je ons weten hoet het gegaan is?

Joell

Ik heb een wit vogeltje en onder haar vleugels zit vaak rood (ik dacht bloed) zou ze dan ook een bloedpen hebben.
Laats zat er bloed aan haar kooi.

Wat is een bloedpen precies? zou het kunnen dat ze daarom niet kan vliegen?

Groetjes Joell