Is mijn parkietje blij, of juist niet?

Gestart door thijsd, januari 30, 2014, 18:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thijsd

Hey iedereen,

Ik heb sinds 2 weken nu een parkietje (Niji). Ik had een kort vraagje over zijn manier van fluiten als ik zelf muziek aan zet. Meestal heb ik de radio voor hem aanstaan, en die staat wat zachter. Als ik zelf muziek aanzet is dit natuurlijk wel iets harder - Lees: Niet oorverdovend hard - Meestal blijft niji bij de radio redelijk stil, maar als ik muziek opzet begint ie vrolijk zachtjes mee te fluiten en te mompelen. Echter schreeuwt hij ook wel is een keer.

Het is nogal lastig om uit te leggen, dus heb ik er even een filmpje van gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=2OiG0XlXKNU
Je moet wel goed luisteren, want hij fluit net zachter dan de muziek.

Rond 0:58 kun je horen wat ik bedoelde met dat hij soms willekeurig tussendoor een keer schreeuwt.
Ook vind ik zijn beweging op 0:28 een beetje raar.


Wat denken jullie: Is niji gewoon vrolijk? Of is hij het totaal niet eens met mij muzieksmaak en zit ie daar een beetje over te mopperen?

Sonja

Hallo Thijs,

Je parkietje kwettert gewoon gezellig mee. ;)
Ze vinden het meestal leuk om te proberen boven het geluid uit te komen.

Van een rare beweging heb ik niets gezien overigens.
Maar sommige parkietjes mogen graag een beetje "headbangen". :D

Groetjes
Sonja

thijsd

Gelukkig :) Een parkietje die mijn muzieksmaak betwist: dat kan natuurlijk niet  :P
De beweging die ik bedoelde is juist het tegenovergestelde van headbangen, hij trok z'n hoofdje heel raar in :)

Samm

Hoofdje intrekken doen ze bij mij voor het headbangen, dus na mijn idee is dit een vrolijke beweging :)

DobbyFloppy

Dit noem ik een muzikaal parkietje. Bij mijn eerste koppel ging het mannetje ook altijd helemaal meekwetteren. Deze was ook gek op muziek. Maar dit is gewoon een lekker vrolijk parkietje, de mijne ging ook altijd headbangen met de muziek zo gek was hij erop. Maar parkietjes komen ook graag boven het geluid uit. Vroeger stonden ze toen beneden ze moesten met visite dan naar boven zo hardstonden hun te schreeuwen samen hihi.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13