baden in drinkbak en visaversa.

Gestart door Trix en Dax, januari 29, 2014, 11:43:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trix en Dax

Mijn 2 grasjes zijn echt gek  ;D

Laatst zag ik ze zichzelf wassen in de veel te kleine drinkbak dus heb ik er een wasbakje aangehangen.

Nu gaan de gekkerds zich nog steeds wassen in de drinkbak maar gaan ze drinken uit het wasbakje. Op zich geen probleem want ik ververs al het water overal dagelijks, maar ik zou toch eens willen vragen of er misschien iemand weet hoe ik het kan omdraaien. Misschien dat het zichzelf oplost als het terug wat warmer wordt buiten of er eens eentje per ongeluk volledig in het wasbakje beland...  ;)

ps: hoeveel water moet er eigenlijk in zo een wasbakje (plastic aan de buitenkant van de kooi). Ik doe er meestal een 4-tal cm in.

Samm

Als je de oplossing hebt dan hoor ik het graag haha! hier drinken ze ook uit het wasbakje, maar badderen er ook in de drinkbak laten ze gewoon links liggen :) ik doe het bakje helemaal vol heb namelijk 4 parkieten en die proberen er dan ook met zijn 4en in te kunnen.. dus dan worden ze allemaal wel een beetje nat vandaar ;)

Sonja

Lang niet ieder parkietje wil badderen in een badje.
Sommigen doen het inderdaad liever op een andere manier.

Mijn ene parkietje vindt een badje niets en gebruikt ook het drinkbakje ervoor.
Mijn andere parkietje vindt badderen bij de kraan weer helemaal het einde.

Daar kun je niet zoveel aan veranderen.
Een paar cm. water in het badje is voldoende.

Groetjes
Sonja

Kiki92

Benji zag ik gister ook met zijn kopje in het daarvoor veel te kleine drinkbakje soppen.

Als ik een wat groter bakje (waar 1tje er ook maar met moeite in past) in de kooi zet gaan ze daar wel in zitten badderen, maar heb ook zo'n badje aan de buitenkant hangen en daar heb ik ze alleen nog maar uit zien drinken. Of ze zitten alleen wat tegen het plastic te tikken. Ze lijken nog niet helemaal te snappen dat ze er helemaal in kunnen volgens mij  :o

EliseAvi

Misschien zo'n klein drinkflesje wat je aan de buitenkant hangt. Ik heb twee van zulke flesjes. Ze kunnen daar alleen met hun snaveltje in.

Qua badderen: ik heb er twee die onwijs graag badderen, wel in een badje die buiten de kooi hangt. Ik heb ook een badje die binnen de kooi kan maar die vinden ze eng. met het badderen komen ze alletwee zeiknat het badje uit. Ze kunnen dan amper vliegen omdat ze dan zo nat zijn :D. De andere twee drinken alleen uit het badje en gaan soms pootje baden. Besproeid worden met de plantenspuit daarentegen vinden ze dan weer heerlijk!

Zo heeft elke vogel wel weer andere gebruiken en dingetjes :)

DobbyFloppy

Misschien een idee tijdelijk het waterbakje eruit te halen en kijken wat er gebeurd? Ben trouwens benieuwd hoe ze het vinden als je ze eens sproeit met een plantenspuit? Uiteraard geen harde straal. Bij de valken is het zo dat de een begint warm te lopen ervoor dan de volgende ook langzaam begint te vragen en dan moet ik ze uiteindelijk alle 6 om de beurt natspuiten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kiki92

Natspuiten moeten Benji en Balou nog een beetje leren, heb ze nog niet zo vaak nat gespoten omdat ik niet zeker ben of ze het nou lekker vinden of niet.

Als ik de drinkbak weghaal drinken ze gewoon uit het badje, ook als het drinkbakje er wel hangt trouwens.. Ze gaan alleen het badje niet in.. Blijven op het randje zitten.. dus of ze niet goed durven.. of het nog niet snappen.. Ik weet het niet :)

Trix en Dax

Ik herken mijn grasjes in bijna al jullie reactie. I am not alone :-)

Ik heb de plantenspuit ook al geprobeerd (meerdere malen) maar dat geeft zo een stress dat ik het liever niet meer doe.

Ik ga het bakje gewoon laten hangen en zoals ik al zei hoop ik dat er is eentje per ongeluk helemaal in beland of dat ze er in de zomer verkoeling gaan in zoeken....

Samm

Ik laat ze in de winter zelf bepalen wanneer en hoeveel ze badderen, in de zomer geruik ik alleen een plantenspuit als het echt warm is om ze te verkoelen :)

EliseAvi

Wat ik trouwens wel doe met de plantenspuit is niet op ze spuiten, maar boven ze spuiten zodat de nevel op ze neerregend.

DobbyFloppy

Dat maakt mijn parkieten niet zoveel uit al hebben sommigen er wel de voorkeur voor. Met sproeien moeten ze er ook echt warm voor lopen. Pucky is tot nog toe de enigste die er niks mee heeft, Cindy die maakt het eigenlijk niks uit
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Trix en Dax

Citaat van: EliseAvi op januari 31, 2014, 00:51:31
Wat ik trouwens wel doe met de plantenspuit is niet op ze spuiten, maar boven ze spuiten zodat de nevel op ze neerregend.
Dit deed ik ook. Trix kruipt altijd weg in een hoekje op de grond en Dax reageert een beetje nieuwsgierig maar toch nog zeer angstig. Echt wassen doet hij zich niet, meer gewoon een beetje met z'n hoofde schudden.