Coco en pino

Gestart door linda1967, januari 13, 2014, 19:51:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

linda1967

Hoi allemaal :D

Zwerf al een poos op dit forum en al een hoop info verzameld maar nu mijn eigen toch maar aangemeld.
Heb sinds 9 maanden een mannetje genaamd coco. Sinds 2 Weken toch ervoor gekozen om een 2de erbij te zetten genaamd pino. Dit omdat coco zich eigen begon te plukken en te schreeuwen omdat ie naar mijn weten eenzaam was. Op zich gaat het goed, merk dat ze meer naar elkaar beginnen toe te trekken maar nu...pino kwam er dus bij en aangezien coco altijd op zijn schommel slaapt meteen een 2de schommel aangeschaft in de kooi....maar als pino op zijn schommel zit gaat coco eronder zitten en aan zijn staart trekken, pino begint te kwetteren tegen m maar verliest het van coco omdat ie echt hard trekt. Vindt het zo zielig voor pino want die doet niks terug, is ook nog een jong beesje en naar mijn weten een vrouwtje.
Pino komt absoluut niet op de schommel van coco, die trouwens wel op zijn eigen schommel slaapt. Het is volgens mij pestgedrag van coco om te laten zien dat ie de baas is. Zoals ik al zij gaat het verders goed, zijn nog niet echt dikke maatjes maar er zit schot in....dat staartjes trekken en pestgedrag wordt ik alleen een beetje moe van en vindt t zielig. Iemand advies voor mij? Alvast bedankt!

Samm

Hahaha parkieten zijn onderling zo gemeen, heb 4 mannen die elkaar ook dagelijks even moeten treiteren hoor :), het is echt niet leuk om te zien maar het is wel normaal en gaat nooit helemaal over, wel word het minder!
Je mag je hier nooit mee bemoeien, dit is namelijk rang bepaling en zodra jij je ermee bemoeit beginnen ze overnieuw en duurt het langer.
Toen je Pino kocht, heb je toen de indeling van de kooi wel veranderd?

linda1967

Hoi samm,

Bedankt voor je reactie.
Is ook pestgedrag van coco, even laten zien dat ie "de man" in de kooi is haha.
Heb inderdaad het 1 en ander in de kooi veranderd en zoals ik al zij, ik merk dat ze heeeeeeeel voorzichtig naar elkaar toe beginnen te trekken  :)...vamiddag waren ze zelfs aan het "snavelen" zonder te kwetteren. Alleen doordat coco aan ze staart strekt als ie op de schommel zit, zit er nu een rare knik in pino zijn staart...trekt dat weer recht of is zijn gevleugde vriendje pino aan het verminken?
Moet trouwens me eigen echt inhouden om me er niet mee te bemoeien en heb zoiets van...pino, bijt van je af! 

Paquito

Hoi Linda,

Onze Paco is ook vrij dominant en bijt/trekt ook wel eens in Rachids staart. In zijn staart zat een tijdje geleden ook ineens een knik, maar dat ging gewoon vanzelf weer over  :)

Rachid trekt zich overigens niks aan van Paco's gedrag, hij blijft gewoon de hele dag vrolijk doen en kletsen :)

Samm

Oh dat komt nog wel! Hij leert dat hij voor zichzelf op moet komen :) (op uitzonderingen na)
Staart komt wel goed, ze hebben hier ook wel eens kromme staarten, die trekken ze zo weer recht met het poetsen, en anders met de rui wel!

Heb je een foto van de neusdoppen? Om de geslachten te bepalen :)

linda1967

Blij om te horen dat het goed komt met de staart, ziet er gek uit haha en pino trekt zich er inderdaad niets van aan, hij speelt en kwettert gewoon.
Zal morgen bij daglicht foto maken, coco zijn neusdop is blauw dus een mannetje en pino is nog blanco...ik gok op een vrouwtje

DobbyFloppy

Staarten trekken en wat gekibbel hoort ook bij de rangorde bepaling. Zolang het niet tot bloedens toe gaat hoef je er niet tussen te komen, anders wordt het proces verstoord en moeten ze weer overnieuw beginnen.
Ze leren vaak wel voor zichzelf op te komen. In de meeste gevallen zie ik vaak toch wel dat de vrouwtjes dominanter zijn dan de mannen al heb je natuurlijk uitzonderingen, zoals mijn 2 haha.
Het vrouwtje speelt hier graag de baas en als het mannetje dan laat weten geen interesse te hebben wordt zij eigenwijs waardoor het vaak uitdraait op even wat gekibbel :p
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

linda1967

Hierbij een foto van coco (groen) en pino (blauw).
Ben heel blij met jullie informatie!

EliseAvi

coco is een mannetje, pino een popjee

linda1967

Dank je wel elise, had al zo een vermoeden dat pino een popje was :)

Trix en Dax

Hey Linda,

even off-topic: wat voor een gek ding heb je daar achter pino hangen?

linda1967

Trix en dax,

Dat is een gitaar met balletjes en belletjes, vinden ze leuk  ;D haha