Parkietje krijst

Gestart door Toetje9, januari 10, 2014, 15:05:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Toetje9

Hallo allemaal!

Ik heb nu 5 en een halve dag een parkietje. Het gaat heel goed met haar. Ze eet uit de hand, gaat ook (nog niet altijd) gemakkelijk op mijn hand staan wanneer er eten op ligt. De tweede dag floot ze voor het eerst en dat is ze blijven doen. Daarnaast is ze ook al een keertje (per ongeluk) door mijn kamer heen gevlogen en heb ik haar vrij snel weer in de kooi kunnen krijgen. (gordijn was open en twee bij twee meter spiegel niet bedekt...)

Sinds gisteren "krijst" ze steeds heel fel tussen het fluiten door. Ik heb vanaf de eerste dag steeds muziek voor haar aan staan, is dat goed of niet? Soms merk ik dat het echt aandacht vragen is. Maar net floot ze en reageerde ik, ging ik tegen haar praten, en toen deed ze het ook.

Ik heb vandaag de hele dag filmpjes zitten kijken voor geschiedenis om te leren voor school. Aan het einde begon ze heel erg te krijsen en toen ik de filmpjes uit zette stopte ze meteen, en ging ze weer fluiten. Is dit toeval?
Ze is erg druk vandaag. Ik dacht dat ze misschien toch maar even moest rondvliegen en aangezien ze weigerde op mijn hand te gaan zitten heb ik een paar minuten het hokje open laten staan. Ze bleef doodstil zitten op het stokje...

Weet iemand wat ik moet doen?

Groetjes xx

Samm

Ze is eenzaam, het zijn groepsdieren en worden normaal met minimaal 2 gehouden, parkieten die eenzaam zijn gaan gestoord gedrag vertonen vaak :), plus ze heeft minimaal 3 uur vlieg beweging nodig om haar energie kwijt te kunnen :) gewoon kooitje open laten staan niet met een paar minuten weer dicht doen.

Toetje9

Er komt ook nog een tweede bij, dus het is eerst nog even afzien voor haar.

Bedankt voor je reactie!

pixie

Ik ben het helemaal met Samm eens, het is voor parkietjes niet fijn om alleen te zijn.

Dat gezegd te hebben, ze zullen altijd wel wat luid blijven, ben ik bang. Parkietjes zijn nu eenmaal luide dieren.
Mijn parkieten zijn met zijn 6'en en af en toe hebben ze momenten dat ze heel veel lawaai maken.

Samm

Dat is een goed besluit van je om een 2e te nemen!

Ik heb net zoals pixie ook meerdere, heb er 4 waarvan 1 echt een krijsert en aandachtszoeker is, dus soms heb ik er ook last van maar mijn andere 3 parkieten dragen hem op handen dus is vaak van korte duur.