zelf maken vogel speelplaats

Gestart door Marij86, januari 07, 2014, 14:13:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marij86

Ik ben van plan zelf een vogel speelplaats te bouwen. Die ik nu heb is z'n simpel gekocht ding en saai.

Nou weet ik wel dat takken van wilgen en fruitbomen goed zijn hiervoor. Alleen de appelboom in de tuin zit in de zomer altijd onder de luizen en spinnenwebben ervan.
Mocht ik daar nou een tak van pakken, dan neem ik die luizen enzo zeker mee naar binnen toe?

Sonja

Je kunt de takken eerst helemaal goed afschrobben met heet water en (eventueel) een klein beetje soda erin.
Daarna dan weer heel goed afschrobben met heet water, en dan kun je ze gewoon gebruiken hoor.

Marij86

Dankje Sonja! Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden als t gaat om de gezondheid van de vogels betreft stokken van buiten?

DobbyFloppy

Zijn wilgentakken ook in het bos te vinden? Dan ga ik namelijk van de week even mooie takken zoeken voor 2 speelbomen!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Parkieten-Freak

Wilgen vind je niet in het bos, vaak wel langs de waterkanten. Kijk anders even bij Wikipedia voor meer info.


DobbyFloppy

Aha oke, handig om te weten.
Had er eigenlijk wel op gehoopt afgezien het bos voor mij maar op 5 minuten loopafstand ligt.
Zal inderdaad zekers nog even rondkijken ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

In 't bos zijn anders ook mooie takken te vinden ;)

Even goed heet schoonborstelen voor gebruik.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Marij86

#7
Parken hebben ook vaak wilgen, zou je ook eens kunnen checken. We hebben hier gelukkig meerdere grote wilgen bomen bij het parkje. :)
Wat voor touw kan ik t beste gebruiken om de taken aan elkaar te binden?

(Samengevoegd. Tot 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog aanpassen)


Parkieten-Freak

#9
Op http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php zie je een mooi voorbeeld van parkietenbomen in alle soorten en maten!  :) Ook voorbeelden van  parkietenbomen met wilgentakken en sisaltouw.


Marij86