gizmo en timo zijn opeens erg schuw

Gestart door bink79, januari 07, 2014, 10:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bink79

Hoi forum leden ,

Gizmo en Timo zijn opeens heel erg schuw als ik met mijn hand in de kooi ga. Dat waren ze eerst niet, toen bleven ze gewoon op mijn hand zitten. Maar als ik het nu doe vliegen ze alle kanten op. Kan dat door het vuurwerk gekomen zijn toevallig? Want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik probeer het elke avond opnieuw, zelfs met trosgierst vliegen ze weg als ik langzaam naar ze toe ga :(

groetjes fred

('t bekende verhaal)

Sonja

Hallo Fred,

In het begin, als iemand zijn parkietjes nog maar heel kort heeft, lijken ze vaak al meteen tam.
Dat zijn ze dan echter niet, het is dan meer dat ze alles wat er gebeurt wat "gelaten" over zich heen laten komen.
Ze zijn dan gewoon overdonderd door alle nieuwe indrukken die ze opdoen, en dat zijn er natuurlijk ook best een heleboel.
Dit wordt vaak aangezien voor tam zijn, maar dat is het in zo'n geval dus meestal niet.

Het echte tam maken begint nu pas.
Gewoon de tips opvolgen die je gekregen hebt en die je op het forum en de site terug kunt vinden.

Veel succes!

Groetjes
Sonja

bink79

super bedankt sonja hier ben ik echt blij mee om dit te horen

bink79

#3
Ik ben al 2 avonden alles aan het proberen met gizmo en timo, zelfs met trosgierst; maar ze blijven maar weg vliegen.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Samm

Lijkt me verstandig dat je het forum goed doorleest, dit is al zo vaak besproken.

DobbyFloppy

Voordat je begint met trosgierst zou ik eerst beginnen met ze te laten wennen aan je handen ;) niet gelijk handen pal voor hun neus houden maar bijv om te beginnen bij het deurtje.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

Geduld hebben en consequent zijn.
Je schrijft dat je 2 dagen bezig bent, dat is nog helemaal niets....
Bij tam maken denk je toch minimaal in weken.

bink79