Grasparkiet voert kattenbal.

Gestart door wendy1909, december 21, 2013, 22:09:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wendy1909

Goedenavond allemaal,

Ik heb even een vraagje. Mijn grasparkiet ( nu 8 maanden ) heeft sinds enkele maanden een katttenballetje daar speel hij erg veel mee. Maar hij geeft het balletje ook te eten ( er zit zegsmaar kleine open vakjes in waardoor je t belletje hoort) elke dag zit die helemaal vol, hij slaap ook snachts bij t balletje en wil dan niet op zijn stokje zitten.

Ik heb zelf t idee dat hij denkt dat t 1 van zijn kinderen is, ik mag er ook niet aankomen want dan fladdert hij met zijn vleugels. Hij is verder enorm tam.

Ik wil eigenlijk het balletje uit zijn kooi halen en weggooien. Dit omdat hij steeds vaker niet wil vliegen los maar hij wil bij dat balletje blijven zitten en spelen. Ook snachts is het niet goed dat hij er continu bijzit.

Doe ik hier verstandig aan? Of gaat hij die bal zo erg missen dat hij niet meer te genieten is?
Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar zou graag weten wat ik het beste kan doen.

Dat hij het balletje te eten geef laat mij denken dat hij het kleintje ( de bal dus) voert?

Bedankt alvast.

Groetjes Wendy

Sara

Je parkietje ziet het kattenballetje duidelijk als vriendje. Grasparkietjes kiezen vaak hun favoriet speelgoed uit dat ze gaan voeren en waar ze 'verliefd' op worden en daar hoeft in principe niets mis mee te zijn. Toch is het gedrag dat jouw parkietje vertoont niet echt gezond denk ik. Af en toe voer geven aan een speeltje kan, maar als ik het zo lees is jouw parkietje het balletje extreem veel aan het voeren en dat is niet meer gezond. Ik zou dan ook het kattenballetje verwijderen en zorgen voor andere speeltjes of eventueel een echt parkietenvriendje.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

wendy1909

Bedankt! Hij krijgt in de lente een vrouwtje. Ik haal mijn grasparkiet bij een kweker die maar enkele nestjes per jaar heeft. Deze is super dus daar wacht ik op.

Net het balletje verwijderd en weggegooid. Ben benieuwd hoe hij vandaag is. En of hij binnen enkele dagen gewoon weer op zijn stok slaapt. Soms kan het op de bodem slapen iets van een ziekte zijn hè? Maar hij is zoo levendig dat het denk ik echt komt door zijn balletje!

Groetjes Wendy