Parkietje vandaag overleden 14-12-2013 waaraan???

Gestart door Chris, december 14, 2013, 21:44:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chris

Helaas is mijn Parkietje vandaag overleden. Ben er kapot van! Ze was denk ik (omdat ik het beestje overgenomen heb van mijn buren omdat het zielig in een hoekje op de grond stond in een klein rond kooitje) rond de 9 jaar. De laatste tijd kreeg ontlasting dat aan haar veren bleven hangen. Was later ook gewoon weer weg tot het steeds vaker gebeurde. Leek later of er minder veren zaten dus een beetje kaal werd. Vervolgens was ze tussendoor steeds wel weer vrolijk dus niets verontrustend en ze at gewoon. Vanmorgen hing ze in het gaas van de kooi zich stevig vasthoudend aan het gaas. Kon haar er heel makkelijk van af halen, maar ze was erg verzwakt en heb haar veertjes met water schoongemaakt. Ze kon bijna niets meer alleen af en toe zwalken. Later ging ze steeds meer voorover leunen en was ze dood. Heb nog dierenartsen gebeld wat te doen maar het hielp helaas niet meer. Vind het verschrikkelijk en hoop dat iemand me kan zeggen wat het is geweest???

DobbyFloppy

Hoi het beste wat je kunt laten doen is misschien wel een sectie. Dan wordt het vogeltje onderzocht en zo de doodsoorzaak achterhaalt. Ik zou het verder ook niet weten misschien 1 van de andere leden nog een idee?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Chris

Ok, dankjewel voor je reactie. Misschien is dat wel een optie. Moet er trouwens nog wel bij zeggen dat het bij haar kontje een beetje opgezwollen eruit zag.

Parkieten-Freak

#3
Wat verdrietig dat je parkietje is overleden.
Vieze veren bij een volwassen parkiet duiden eigenlijk altijd op gezondheidsproblemen.
Het is zo niet te zeggen wat precies de oorzaak is. Een mogelijkheid is een tekort aan één of meerdere essentiële voedingsstoffen of te eenzijdige (vette) voeding met als gevolg leververvetting. Mogelijk is een tumor in de buikholte de oorzaak.
Negen jaar is overigens een mooie leeftijd voor een grasparkiet, er zijn niet veel parkieten die deze leeftijd halen!


LindaMouw

Het is zo verdrietig om een diertje te verliezen, heel veel sterkte.

mariska538


Chris

Dankjewel voor de steun en reacties.

Stelt me enigszins beetje gerust dat 9 jaar een mooie leeftijd is.
Overigens waren de vieze veren de ontlasting dat bleef hangen.

Loeky

Veel sterkte gewenst. En inderdaad 9 jaar is een mooie leeftijd voor een parkiet. Mijn oudste is 9,5 geworden.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Sonja

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van je parkietje... :(

Chris

Hartstikke bedankt voor de steun iedereen. Heb zojuist viavia nagevraagd wanneer de vorige "verzorgers" het beestje hadden gekregen en ze blijkt uit 2003 te zijn geweest! Had haar van me ex buren gehad omdat ze niet meer aangekeken werd en zielig in een klein rond kooitje op de grond stond. Zag het beestje bij mij steeds beter en tammer worden. De hele dag kon ze rondvliegen in en kreeg een mooie grote kooi met speelplaats enz. Als ze hoorde dat ik wakker werd hoorde ik haar al fluiten. Wat zal ik haar missen!!!

Sara

Dat moet een enorm gemis zijn. Vind het geweldig dat je haar hebt opgevangen van je ex-buren en haar een beter leven gegeven hebt, super van je! Heel veel sterkte met het verlies.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Iris7

Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).