Maakt Een Trouma Tam ?

Gestart door thexfile, november 21, 2005, 12:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi i wilde weten of dit altijd zo is en zo ja hoe lang het aan blijft....

ik heb dus nu 2 parkieten ja kiewie is niet meer maar als je daar vragen over hebt pm me maar...

maar nu ongeveer een maand 1.5 gelden vlogen sandy en blauwtje heftig door de kamer van de buizen naar de kooi een hele red bul air race rond de muren....

nu had allen sandy peg dat blauwtje een beetje oud begint te worden en sandy al weer op zijn weg terug was toen blauwtje net vertok van de verwmingsbuizen...

ja het gevolg was een mid air colission tussen 2 parkieten....
jammergenoeg issandy daar gewon bij geraakt hij was boven op mijn komputer gevallen en tussen de verwarming te komen zitten en zijn veleugeltje dubbel gevouwen....

turlijk ik gevoekt en getierd want de veren vlogen letterlijk in het rond...

sandy had een hoofdwond en ja die vleugel was nietmeer wat het was...
na de wond te hebben schoon gemaakt etc... sandy verzorgd...
bllouwtje had wonderbaarlijk niets...maarja die is ook al bijna 2x zo dik als de veel  jongere sandy....

nu is alles wel weer goed , de wond is geheeld en je ziet er niets meer van....
maarja sandy was wel erg afhankelijk van mij....

we hebben elke dag vleugel oefeningen gedaan zodat zijn velgel zich goed aan het hetstellen is.... hij hangt nog een klein beetje en het kan zijn gewicht nog niet dragen , maar meneer durft wel weer overal van af te springen.... hij wil ook vliegen maarja dat kan hij nog niet zo goed.... dat is zijn eigen domme schuld had ze nog zo gewaarschuwd voorzichtig te zijn.... hij kan al een goede 75 cm vliegen dus denk dat hij begin volgend jaar weer door de kamer vliegd.....

maar wat ik nu wel gemerkt heb is dat sandy natuurlijk erg tam was geworden omdat ik hem wel  vertroetelde en ja hij wilde troost hebben....

dat heeft al voordeel gelijd dat ik de oude 7 jaar oude blauwtje die absoluut niet tam te krijgen wasnu tog ook al tammer is , al blijft het een eigewijze bok van7 jaar....

maar nu sandy weer zijn vlieg vermogen begint te krijgen zie ik ook gelijk dat hij wat meer afstand begint te nemen van mij....

vind ik opzig wel jammer , mara kan het wel begrijpen dat meneer zijn individualitijd terug wil....

de vraag is dit geheel normaal... en daarbij doel ik dan op dat een parkiet na zo een trouwma troost zoekt bij zijn baasje en daarna weer afstandelijk word ???

hoop nl niet dat al de dinge die ik hem intussen heb kunnen leren dat hij dat weer overboord gooit zodra hij dus weer door de kamer vliegt....

intussen weet meneer elke hoek van de kamer wel te vinden en hij kan zelfs al langs een kralen touw omhoog klimmen.....

heb ook gemerkt dat hij soms wat lui aangelegd is.... hij houd er van als papa hem naar zijn kooi brengt  dan hoeft hij niet te klimmen... :-S

hoop dat iemand me er meer kan over vertellen... zou jammer zijn als ik straks eeafstandelijk vogel heb... vind het nl wel gezellie als ie naar boven klimt op mijn trui en hij me in mijn nekharen begint te kriebelen en zo....

kan hem nu overal me naar toe nemen en vroeger niet.... hij heeft me zelf een pootje als ik me niet lekker voel....

hij gaat zelfs als hij op de grond zit op mijn voeten zitten.....

hoop dat dit er in blijft zitten wie zegt het me ??

Safrena

#1
Hey thexfile

Wat een verhaal :P

Tja een parkietje dat een trauma heeft opgelopen zoekt inderdaad steun en troost bij zijn baasje.

Het kan echter wel zo dat je parkietje daardoor ook wat tammer is doordat hij van jou afhankelijk is wil hij ergens naar toe gaan en een keer je parkietje weer kan vliegen zal hij nog steeds tam blijven.
Het is wel belangrijk dat je die dingen ook blijft doen als je parkietje weer kan vliegen maar zonder hem te dwingen

vele groetjes