flirten? ?

Gestart door kaspermax, november 28, 2013, 13:18:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,

Ik wil graag een vraag stellen ovet het gedrag van mijn mannetje grasparkiet. Hij zit samen met een popje in de kooi. De laatste tijd doet hij iets heel geks. Hij zit dan op zijn stok en dan flappert hij zijn vleugels.  Hij houdt ze wel gesloten. Hij tikt het popje dan soms ook op de rug. Wat betekent dit?

Samm

Vleugels klapperen is vaak teveel energie, vliegen ze wel genoeg los? Elke dag minimaal 3 uur?
Op de rug tikken kan aandacht vragen zijn of dominantie :)

kaspermax

Nee ik bedoel niet dat het lijkt dat hij vliegt. Hij houdt zijm vleugels dicht en trilt/flapt er een beetje mee

Samm

Ow haha.. Nja dan vind ik het lastig worden, kan het zijn dat het bij jullie te warm is? Want dit kan afkoelen zijn, of maakt hij daarna een geluidje? Want dan kan het niezen zijn.. Doet hij verder nog iets vreemds ervoor of erna? Heeft hij dit altijd gedaan of zo ineens?

kaspermax

Hij gaat meestal ook heen en weer rennen op zijn stok en kwebbelen. Hij doet het ook soms na het vvkiegen. Het lijkt wel alsof hij zijn spierballen laat zien ofzo.

DobbyFloppy

Denk dat ik het herken. Mijn vorige mannetje werd helemaal vrolijk van muziek. Die ging dan ook vrolijk zitten tjilpen, druk tegen het vrouwtje tikken en heen en weer zitten rennen.

Denk dat dit een beetje het gedrag is wat jij ziet?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Heen en weer rennen doen ze hier ook als ze vrolijk zijn.. Ik denk toch dat die dan een energie boost heeft :)

Sonja

Wellicht wil hij een beetje indruk maken op zijn vrouwtje, de kleine macho uithangen. ;)

kaspermax

Wat schattig :) hij is helemaal dol op het popje, terwijl ze best wel gemeen terug doet.  Hij poetst en voert haar de hele tijd en dan gaat hij voor haar zittn en heel heftig ja knikken.

Sonja

Hij is op de versiertoer als ik het zo lees. ;)

Sara

Ik sluit me helemaal aan bij Sonja; volgens mij is je mannetje zijn beste versiertrucs uit de kast aan het halen. Dat je popje redelijk gemeen terug doet, is ook iets typisch: popjes zijn vaak dominanter dan mannetjes en dit kan je dan ook duidelijk merken.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes