nieuwe grotere kooi

Gestart door mariska538, november 25, 2013, 09:56:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mariska538

Omdat onze Dipsy toch wel erg hard groeit en wij destijds een te klein kooitje hebben gekocht willen we hem morgen gaan verhuizen naar zijn nieuwe appartement.
Maar Hoe? Hij is nog steeds bang, durft soms wel op je vinger/hand te gaan zitten maar dat is nooit voldoende om hem over te kunnen zetten. Hij komt ook nog niet uit zijn kooitje, zit een enkelen keer op het deurtje en daar houdt het mee op. Aangezien we hem natuurlijk niet willen pakken met onze handen vroegen wij ons af hoe dit zonder al te veel stress kunnen doen? Dacht zelf aan beide kooien met de openingen tegen elkaar zetten en in de nieuwe kooi zijn lievelingsspeeltje alvast op de te hangen.
Maar misschien hebben jullie nog advies.

Thanks alvast

Sonja

Hallo Mariska,

Eigenlijk geef je zelf het antwoord al, ik vind het een prima manier die je noemt.
Als Dipsy graag trosgierst lust kun je dat ook nog ophangen in zijn nieuwe onderkomen.

Een andere tip die ik je nog wil meegeven is om Dipsy liefst 's morgens in zijn nieuwe huis te laten gaan, dan heeft hij de hele dag nog om zijn draai een beetje te vinden voordat hij gaat slapen.

Succes!

Groetjes
Sonja

mariska538

Dat is ook wel een goed idee inderdaad. Dan gaan we hem woensdag ochtend oververhuizen.
Thanks voor de tip :)

DobbyFloppy

Lijkt me een slim idee, verder gewoon de kooi zoals al gezegd wat aantrekkelijk maken.

Alvast succes!
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

mariska538


mariska538

Nou niet te geloven.....binnen 5 minuten zat meneertje in zijn nieuwe kooi, Lijkt  het prachtig te vinden. Tjielpt wel een beetje zo van......waar ben ik nu beland maar dit komt wel goed! :) :) :)

Sonja

Super. :)
Hij zal snel genoeg gewend zijn in zijn nieuwe villa. ;)

mariska538

Hij vindt zijn nieuwe huis prachtig, beweegt druk heen en weer. Alleen  nu nog hopen dat hij zijn voerbakjes gaat vinden, hij eet nu alleen nog van de trosgierst.

Sonja

Hallo Mariska,

Dat komt wel goed.
Wat je nog kunt doen is de trosgierst vlak naast zijn voerbakje hangen, dat kan helpen.

Groetjes
Sonja

DobbyFloppy

Misschien helpt het beter trosgierst uit de kooi te halen zodat hij zelf op zoek gaat naar de voerbak. Denk dat dat ook wel helpt
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sonja

De trosgierst bij het voerbakje hangen is juist omdat hij dan zijn voerbakje eerder zal ontdekken.
De trosgierst kent hij al, dus als hij daar dan heengaat komt hij vanzelf ook zijn voerbakje tegen. ;)
En als hij dan eenmaal weet dat daar zijn voerbakje is, is het natuurlijk niet meer nodig om daar de trosgierst te laten hangen.


mariska538

Thanks voor de tip maar hij heeft net zijn eetbakjes ontdekt gelukkig. Ben misschien wat te snel met mijn angst dat het niet goed gaat, hihi.

Sonja

Fijn dat hij zijn bakjes gevonden heeft, en een geruststelling voor jou. ;)

mariska538

We gaan een beetje twijfelen of Dipsy toch wel een mannetje is. Hij heeft wel een blauw neus en rond de neusgaten heel licht roze. Stuur een foto mee, misschien dat jullie het kunnen zien al krijg ik hem niet echt duidelijk op de foto ;)

Sonja

Dipsy lijkt mij een (heel mooi) popje.

EliseAvi


mariska538

Ik dacht het ook al, dan zit ie nu in identiteits crisis. Vandaar ook het bijt gedrag. Maargoed ons maakt het niet uit.