Grasparkiet eigenwijs?

Gestart door SamV, november 19, 2013, 09:01:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SamV

Hallo,

Ik ben hier nieuw en heb eerst het forum een beetje doorgelezen, maar over het volgende heb ik nog niet direct iets kunnen vinden:

Mijn grasparkietje is nu een maand of 7 oud, ik ben 5 maanden bezig met hem tam te maken voordat zijn nieuwe vriendje komt (half december). Hij zit inmiddels op mijn vinger, reageert op trosgierst op mijn hand en van het weekend is hij ook van een afstand (+- 50 cm) van de kooi voor het eerst naar me toe gevlogen met trosgierst op mijn hand. Zijn kooi staat geregeld een aantal uren open, de ene keer vliegt hij meer dan de andere keer. Hij vliegt dan vooral heen en weer naar zijn speelplek.
Nu blijf ik er steeds maar tegen aan lopen dat hij de dingen alleen doet wanneer hij zin heeft en soms als hij op mijn vinger zit gaat hij direct rechtsomkeert terug naar de kooi. Kan je dit nog verder trainen? Ik zou het leuk vinden als hij zelf naar me toe komt, maar voor alsnog gebeurt dit niet helaas... Zou zijn nieuwe vriendje hier straks bij helpen?

Groetjes!

Kleintjes

Welkom,

jazeker zijn parkietjes eigenwijs, je kunt ze niet vergelijken met 'n hond die naar je toe komt.
Gewoon verder gaan met tam maken en 't accepteren dat hij niet de hele tijd doet wat jij wilt. 't Ene parkietje vindt 't leuk om bij je zitten, de ander gaat liever spelen en weer 'n ander wilt de kooi niet uit. Ze zijn allemaal anders en dat hebben we maar gewoon te accepteren; 't is niet anders :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses