Binkie zit bovenop Twitter, maar we willen geen baby's!

Gestart door dapje, oktober 27, 2013, 17:57:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dapje

Wij hebben nu sinds een tijdje een kamervoilierre. Ze vinden het helemaal top!
Ze hebben lekker veel ruimte en er hangen allerlei speeltjes in de kooi.
Nu zag ik eergisteren ineens Binkie bovenop Twitter zitten! Wij hebben expres niks in de kooi hangen waarin ze kunnen broeden. Kan het nu toch gebeuren dat ze eitjes gaat leggen?
Wij hopen van niet, want wij hebben geen verstand van kleine parkietjes. Het is ook niet de bedoeling dat ze kleintjes krijgen.
Of kan hij ook gewoon erbovenop zitten zonder dat er iets gebeurd. Binnen welke tijd kan je dan iets verwachten?


Samm

Als je niks hebt hangen zal er over het algemeen niks gebeuren, maar je hebt altijd uitzonderingen.
Er staan verschillende verhalen hierover geschreven, en hoe de mensen dit hebben aangepakt, ik zal als ik jou was de zoekfunctie even gebruiken.

dapje

Had al gekeken met zoekfunctie, maar zag alleen dat ik niks moest ophangen en de temperatuur laag moest houden. ( is nogal moeilijk in een woonkamer waar wij allemaal in leven.)


Samm

Apart doen als je weg bent? En als je thuis bent wel samen laten vliegen, zodat je kan ingrijpen.

Kleintjes

Normaal gesproken worden er geen eiren gelegd als er geen nest gelegenheid is.
Dat de pop wel gaat leggen is eerder 'n uitzondering dan wat anders.

Ik zou me er echt niet te druk over maken en gewoon 'de boel de boel' laten.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

dapje

Bedankt voor alle tips. Apart doen als ik wegga is geen optie. Ze zitten in een kamervoilliere en Binkie is niet te pakken. Is nog niet echt handtam. Dat wil ik mijzelf en dat beestje niet telkens aandoen.
Ik heb geen broed gelegenheid. Maar net zag ik dat Twitter zich aanbied en dat dinkie er dan bovenop springt. Wat als ze wel eitjes leggen? ik wil geen kleintjes.
Kan ik dan de eitjes wegpakken? En wanneer stoppen ze dan? Als ik geen broedgelegenheid heb hoop ik maar dat er niks komt!

Sonja

Eerst maar eens afwachten óf er wel eitjes gelegd gaan worden, misschien gebeurt dat wel helemaal niet.
Als het wel gebeurt, zou ik ze niet weghalen omdat dan de kans bestaat dat ze weer nieuwe eitjes gaat leggen.
Als dat aan de gang blijft put dat het popje teveel uit.
Je kunt, als ze eitjes zou gaan leggen, ze even schudden, dan komen er ook geen kleintjes.

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat er eitjes zullen komen, zoals Kleintjes al schreef is dat meestal niet als er geen nestgelegenheid is. (uitzonderingen daargelaten).

Probeer je niet teveel zorgen te maken.

karin v h

Hier zitten ze ook veel bovenop elkaar, zowel man op pop als man op man en het gaat er wild aan toe. In principe als je niets hebt hangen waar ze in kunnen broeden gaat het goed maar er zijn altijd uitzonderingen, dit kun je toch niet tegen gaan.
Ik kan ze ook niet apart zetten dan mag ik wel 6 apartje kooitjes neerzetten, het is de natuur. ;)

dapje

Bedankt voor alle reacties. Binkie zit af en toe nog op twitter, maar we hebben geen eitjes gevonden. Soms hangen we een deken over de voilliere als hij heel druk is. Dan stopt hij even ermee.