Agressief/moordend gedrag.

Gestart door Stoempie, oktober 10, 2013, 22:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stoempie

Hey,

Ik heb al geruime tijd verschillende vogels samen zitten maar de laatste maand gaat het geweldig mis!
Er zitten Valkparkieten,kakarikies, zebravinken, en 1 koppel halsbandparkieten samen in één voliere. De laatse maand zijn er al verschillende doden gevallen onder de vogels; nu is de vraag: welke zouden de daders hiervan kunnen zijn? Mijn vermoeden ging eerst naar de kakarikies omdat deze gingen contact zoeken met de andere vogels. Dus deze heb ik er uit gehaald en apart gezet en er gebeurde niets meer tot vandaag. Ik had nog 3 jongen in een blok van de valkparkieten, maar er zijn er 2 van de 3 dood. De ouders hiervan zijn heel moe nu, ik denk van de jongen te verdedigen en heb het laatse jong dan maar uit het nest genomen om dit nog te redden.
De kakarikies kunnen het niet meer zijn en zebravinken zie ik hier ook niet voor in staat. Zou ik de halsbandparkieten permanent verwijderen uit de voliere om dit te voorkomen, want nu gaat mijn vermoeden naar dit koppel?

Deze hebben altijd samen gezeten en nog nooit voor problemen gezorgd, maar de pop is nu broedklaar dus vermoed ik dat het daar zou kunnen aan liggen?

Wat denken jullie hier over wat moet ik best doen om dit op te lossen?

1. de halsbanden verwijderen en kakarikies terug zetten
2. enkel de halsbanden verwijderen.
of nog iets anders?

Alvast bedankt

(leesbaarheid aangepast.)

Kleintjes

Je weet dat de vogels verschillende karakters hebben? Dat parkieten vaak brutaler zijn tegenover andere vogels?
Broedgelegenheden genoeg? Niet dat nu nog buiten kweken erg verstandig is, aangezien 't koud is / wordt.

Poppen kunnen -en zullen- vaak gaan vechten als er niet genoeg broedgelegenheid is.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Stoempie

Ik heb alle broedblokken weg genomen voor de winter omdat het me nu te kou lijkt te worden, ik denk voor de zekerheid de halsband parkieten apart te zetten in een kweekkooi ( 100b*70h*50d) en dit weekend dan maar een extra voliere te maken voor hen alleen denk dat dat voor de toekomst het veiligst zal zijn.

Stoempie

#3
De ouders uit de voliere genomen en samen met het overlevende jong naar een binnenkooi verhuist. Eerste avond keken ze er niet naar om en heb ik zelf het jong gevoerd, dan 'smorgens om 7 uur het jong eten gegeven en dan terug bij de ouders gezet op de bodem van de kooi met verwarming erop gericht Na een uurtje kregen de ouders terug intresse in het jong en zijn ze het terug beginnen voeden.

Nu hopen dat het blijft goed komen, morgen is de kooi van de halsbandparkieten klaar voor ze voorlopig in te zetten; dan zijn deze al gescheiden van de rest en kunnen ze geen slachtoffers niet meer maken.