Suf, rustig

Gestart door Vogellied, oktober 05, 2013, 18:31:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vogellied

Mijn vogeltje is normaal echt heel actief, hij vliegt, kletst en zet de boel op stelten ;D
nu is hij sinds een paar daagjes 's ochtends wel heel actief, maar op een gegeven moment wordt ie rustiger. hij zit dan alleen maar op je schouder en z'n oogjes vallen constant dicht. in zijn kooi is ie óf aan het eten, óf aan het slapen. Af en toe kletst en knarst hij daarbij, maar niet heel vaak.
als hij slaapt zet hij zijn nekveertjes ietsjes overeind, maar dat heeft ie altijd gedaan. Hij zit op het eind van de jeugdrui, en komt net uit z'n puberteit volgens mij :P

Moet ik me ook zorgen maken? :-[

Parkieten-Freak

Het is normaal dat een ruiende vogel wat rustiger is dan normaal. Suf mag hij/zij in geen geval zijn!!!
Kijk het even aan tot na het weekend. Als het maandag niet beter gaat, kun je alsnog contact opnemen met de dierenarts.


Vogellied

Super bedankt! is het ook een idee om hem extra vitamines te geven?
Ik wacht het even af, maar ik denk/hoop dat het binnenkort weer goed is! :D

elisekuijpers

Het kan geen kwaad om hem extra vitamines te geven.
Als het morgen weer beter met hem gaat,dan hoeft het niet.

Sonja

Ik zou niet zomaar vitaminen geven, ik denk dat het beter is om eerst te achterhalen of je parkietje mogelijk iets onder de leden heeft, en zo ja wat.
Een vogelarts kan je daar meer duidelijkheid over geven en indien nodig behandelen.

Groetjes
Sonja.

DobbyFloppy

#5
Op zich kan extra vitaminen geen kwaad. Maar inderdaad wat Sonja zegt eerst even je vogeltje laten controleren, krijg de indruk dat hij toch wat ziek oogt. Vitamines geven bij een zieke parkiet heeft uiteraard ook niet veel nut. Combinatie van vitamines en medicijnen wordt ook afgeraden, dit kan de werking van het medicijn wat remmen. Dus ook dit navragen bij je vogelarts!

(Spellingscontrole van je Ipad zelf even nakijken?)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Vogellied

het is weer helemaal goed met mijn maatje!! hij is vanzelf weer opgeknapt, gisterochtend was hij weer helemaal de oude ;D