vrouwtje blijkt een mannetje?

Gestart door degekstuh87, september 20, 2013, 12:32:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

degekstuh87

Beste Parkietenfreaks,

Onze Friemel (het vrouwtje) had eerst een bruin neusdopje, maar kan het zo zijn, dat de kleur nog veranderd naar lichtblauw?
Want nu lijkt het alsof haar neusdopje "vervelt", het bruine gaat eraf en er komt een wit neusdopje met een lichtblauwe rand eromheen tevoorschijn.

Is het dan toch een mannetje?
Graag jullie mening hierover!

(ik had eerst een account met degekstuh, ik wist het wachtwoord niet meer, dat heb ik opnieuw aangevraagd tot 2x toe, maar nooit een email ontvangen, daarom een nieuw account aangemaakt)

Groet,
Degekstuh87

Samm

Wit met blauw is ook een popje, maar de kleuren horen andersom te zijn, eerst wit met blauw, en dan bruin..
Kan je even een foto plaatsen?

degekstuh87

#2
hey hey, bij deze de foto's, Frutsel staat er ook bij, en het manneke heeft een mooie blauwe neusdop.

Friemel



Frutsel


Frutsel schreeuwt/fluit en praat de hele dag door, Friemel is rustig, hoe kan ik dit opheffen met Frutsel, het word soms tja: vervelend, als je een programma wil kijken.
we hebben ze allebei uit een verschillende dierenzaak vorig jaar oktober aangeschaft.
een deken over de kooi is een tijdelijke oplossing, ook is hij erg schuw af en toe, en is bang voor bijna alles :( friemel is het tegenovergestelde)
we hebben al vanalles geprobeerd, training, negeren, maar hij blijft dit doen, weten de ervaren parkietenfreaks misschien een oplossing?
ook hebben we het idee geopperd om 2 aparte kooien te hebben, nu zitten ze samen, maar om ze dan te splitsen.

Groet

Degekstuh87



Samm

Volgens mij zijn het beide popjes, de ander heeft ook blauw met wit, dus ook dit is dan een pop.

Waarom uit elkaar houden? Het zijn groepsdieren, dus willen ze graag bij elkaar zijn.
Maar wacht even meerdere reacties af, als het echt 2 poppen zijn, kan je er beter 1 omruilen tegen een man, of 2 mannen erbij halen, want 2 popen leidt vaak tot vechten, met hele nare gevolgen.

Elke parkiet heeft een eigen karakter, de 1 is een lefgozer, de ander een mietje.
Aan jou de taak de vogels te leren kennen, en ze beiden opvoeden op de manier wat bij ze past.

Wouter

De neusdop van popjes verkleurt (vervelt) onder invloed van hormonen. Er is genoeg over te vinden via de zoekfunctie.

elisekuijpers

De andere lijkt eerder een man.
Ik zie namelijk geen wit.

degekstuh87

Dankjulliewel voor de reacties allemaal.

Friemel, de geel/groene zou het popje moeten zijn.
Het mannetje is de wit/blauwe. Frutsel.

Ik ga dat vervellen opzoeken wouter :)
Ik hoop op nog meer reacties. Want nu twijfel ik helemaal over het geslacht van beiden..

Wouter

Citaat van: degekstuh87 op september 20, 2013, 15:37:07
Dankjulliewel voor de reacties allemaal.

Friemel, de geel/groene zou het popje moeten zijn.
Het mannetje is de wit/blauwe. Frutsel.

Ik ga dat vervellen opzoeken wouter :)
Ik hoop op nog meer reacties. Want nu twijfel ik helemaal over het geslacht van beiden..

Friemel is met zekerheid een popje. Frutsel lijkt me inderdaad een man, maar het is lastig oordelen vanaf de zijkant. Wellicht kun je een foto plaatsen van de voorkant?

DobbyFloppy

De blauwe is een mannetje de andere is een popje die broeds wordt.
Normaal heeft mijn grasje hier geen last van maaar nu verkleurt regelmatig haar neusdopje, niks ernstigs ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

elisekuijpers

Volgens mij is het popje juist broeds-af.
Want haar neusdop is al donkerbruin geweest,dus is ze al broeds geweest.

degekstuh87

#10
Ok. Dankjulliewel voor alle reacties. Het leuke is dat er werd gezegt dat Frutsel een vrouwtje was toen we hem kochten, en hier op het forum is toen bevestigt dat het om een mannetje gaat haha
Foto van frutsel voorzijde
http://imgur.com/1hj5DGU

EliseAvi

frustel is duidelijk een man. Friemel een dame. Mijn twee dames hebben op het moment ook zo'n lichte dop

DobbyFloppy

Zoals ik inderdaad al zei een man  ;D
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Is inderdaad een man, aangezien hij de irisring al heeft, dacht bij die andere foto dat die nog jonger was, en ik zie echt wit, vandaar dat ik dacht een pop!

degekstuh87

Nogmaals dank voor de bevestiging.
Ik dacht: als het 2 popjes zijn moeten er 2 mannetjes bij. En dan bouw ik een kamervoiliere hahahamaar inderdaad, het verkleuren van het neusdopje isbinderdaad hormoonwisseling.