Gezocht: kooi / flight cage

Gestart door pixie, september 09, 2013, 12:48:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pixie

Al een tijd ben ik op zoek naar een grote kooi voor mijn 6 parkieten. Ze zitten nu apart (2/4).

Ik zoek een kooi die mooi breed is, waar ze lekker veel ruimte in hebben. (Gek dat dat echt niet te vinden is, terwijl dat toch is wat parkieten nodig hebben. Ronde, kleine en andere ongeschikte kooien te over, maar dat terzijde).

Nu heb ik op Amazon.co.uk een kooi gezien waar ik interesse in heb, of zoiets in ieder geval. Ik vraag me af of dit soort kooien in Nederland te krijgen zijn. Bij alle winkels waar ik heb gekeken heb ik het niet kunnen vinden en ook online nog geen succes.

Het gaat om deze kooi: http://www.amazon.co.uk/Elegance-Double-Metal-Large-Cage/dp/B005CAY8V0/ref=aag_m_pw_dp?ie=UTF8&m=A1G5BJHYLRF39E

Heeft iemand een idee waar ik dit soort kooien kan vinden in Nederland? (Ik woon in Haarlem, dus liefst in de regio.)

Samm

Ik heb mijn kooi via duitsland besteld, heb je veel meer keuze, en word gewoon bezorg, boven de 50 gratis geloof ik.

EliseAvi

Ik heb mijn kooi gekocht in Loon op Zand, een dorp naast de efteling. Zij kopen kooien op, waardoor de prijs laag is. Ik heb voor mijn casa vila 60 zo'n €75 betaald. Ze hadden ook grotere kooien zoals de casa vila 90.

Kleintjes

Ikzelf heb de Montana New York II (Memphis III) gekocht via Duitsland (Fressnapf.de). Alleen weet ik niet precies of zij ook in Nederland bezorgen, dat kun je wel navragen.

Er zijn vele kooienverkopers in 't land te vinden, de meest uiteenlopende modellen - en prijzen. Marktplaats al eens geprobeerd?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

#4
http://www.dehuisdiersuper.nl/papegaaienkooi-flight-cage-divider

Wellicht is dit een soortgelijke kooi als jij zoekt?

Hij is wel wat aan de prijzige kant maar ik heb hier zelf een kooi weg voor mijn valkparkieten. En de kwaliteit bevalt mij super.
Tralies zijn wat dikker als een gewone kooi en ook erg stevig. Tot nog toe geen problemen mee gehad. Kooi was echt de prijs waard

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pixie


Citaat van: DobbyFloppy op september 09, 2013, 16:22:23
http://www.dehuisdiersuper.nl/papegaaienkooi-flight-cage-divider

Wellicht is dit een soortgelijke kooi als jij zoekt?

Hij is wel wat aan de prijzige kant maar ik heb hier zelf een kooi weg voor mijn valkparkieten. En de kwaliteit bevalt mij super.
Tralies zijn wat dikker als een gewone kooi en ook erg stevig. Tot nog toe geen problemen mee gehad. Kooi was echt de prijs waard

Bedankt, DobbyFloppy - dit is zo te zien dezelfde kooi. Ik vraag me alleen af wat de afstand tussen de tralies is?
En heb jij het als 1 grote kooi? In de omschrijving op Amazon zag ik staan dat er dan in het midden een 'gleuf' ontstaat van zo'n 2 cm. Voor grasparkietjes is dat eigenlijk te groot. Weet je of dat kleiner/dicht te maken is?

pixie


Citaat van: Kleintjes op september 09, 2013, 15:33:20
Ikzelf heb de Montana New York II (Memphis III) gekocht via Duitsland (Fressnapf.de). Alleen weet ik niet precies of zij ook in Nederland bezorgen, dat kun je wel navragen.

Er zijn vele kooienverkopers in 't land te vinden, de meest uiteenlopende modellen - en prijzen. Marktplaats al eens geprobeerd?

Bedankt Kleintjes, er staat op deze site inderdaad een soortgelijke kooi, iets kleiner. Ik ga eens informeren of ze hier leveren.

Zoals ik al in mijn post zei, ik heb al ontzettend lang en veel gezicht. Uiteraard op marktplaats, alle online shops die ik kan vinden en winkels in verschillende plaatsen.
Als ik Google op '(grote) vogel kooi' of zoiets, kom ik altijd dezelfde soort kooien tegen. Ik vind het erg lastig. Het enige dat ik kon vinden is er één speciaal laten maken.

Ik heb nog nooit zo'n kooi gezien als op het plaatje in Nederland.

pixie


Citaat van: EliseAvi op september 09, 2013, 14:09:53
Ik heb mijn kooi gekocht in Loon op Zand, een dorp naast de efteling. Zij kopen kooien op, waardoor de prijs laag is. Ik heb voor mijn casa vila 60 zo'n €75 betaald. Ze hadden ook grotere kooien zoals de casa vila 90.

Bedankt EliseAvi,

Ben je daar geweest bij P. Van de Wouw? Ik kon geen site vinden maar wel marktplaats advertenties in Loon op Zand, met verschillende dieren artikelen in de aanbieding.

pixie


Citaat van: Samm op september 09, 2013, 13:31:28
Ik heb mijn kooi via duitsland besteld, heb je veel meer keuze, en word gewoon bezorg, boven de 50 gratis geloof ik.

Bedankt Samm, heb je misschien een website toevallig?

EliseAvi

Ja dat  is hem inderdaad! Wij hadden hem ook via marktplaats. Erg nette winkel met mooie kooien.

ParkietHaarlem

#10
Hoi Pixie,

Volgens mij verkopen ze een soort gelijke bij zooplus.nl.
Ik zal even voor je kijken.

Mooie grote kooien zijn:

Montana Madeira 3
Montana Memphis 3


*edit. Niet bij zooplus dus. Ik weet zeker dat ik hem ergens heb gezien bij mijn zoektocht naar een geschikte kooi. Ik zal mijn ogen open houden.


pixie

Citaat van: EliseAvi op september 10, 2013, 00:19:32
Ja dat  is hem inderdaad! Wij hadden hem ook via marktplaats. Erg nette winkel met mooie kooien.

Bedankt, ik ga contact met ze opnemen! :)

DobbyFloppy

Hoi ik heb zelf een andere kooi de Claudia.
Bij mijn kooi is de afstand 2.0mm
Misschien zou je de vraag aan de huisdiersuper zelf kunnen stellen, ze hebben namelijk ook een facebookpagina.
Zelf zou ik het dichtmaken met bijv iets van een latje of iets dergelijks tussen die kieren.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pixie


Citaat van: ParkietHaarlem op september 10, 2013, 08:49:18
Hoi Pixie,

Volgens mij verkopen ze een soort gelijke bij zooplus.nl.
Ik zal even voor je kijken.

Mooie grote kooien zijn:

Montana Madeira 3
Montana Memphis 3


*edit. Niet bij zooplus dus. Ik weet zeker dat ik hem ergens heb gezien bij mijn zoektocht naar een geschikte kooi. Ik zal mijn ogen open houden.

Bedankt voor je input, ParkietHaarlem.
Ik heb gezocht naar de kooien die je vermeldde, maar ik vind ze wel klein. De kooi die ik heb gezien is 165 cm breed en deze zijn minder dan een meter.

Mocht je inderdaad iets tegen komen, hoor ik het graag.
Als je in Haarlem woont en je weet iets in de buurt - ik woon ook in Haarlem, dus dat zou ook mooi uitkomen  ;)



Bij Zooplus is de grootste de Marchioro Vogelkooi -  maar die is 102cm, dat vind ik eigenlijk te klein ook. Omdat ik een paar parkietjes heb die niet kunnen vliegen, wil ik niet een kooi die te hoog is, ze willen wel eens naar beneden vallen.
Ik heb het gister geprobeerd, maar de kooi die ik heb gezien op Amazon.co.uk wordt niet geleverd in Nederland :(

pixie

Citaat van: DobbyFloppy op september 10, 2013, 10:18:15
Hoi ik heb zelf een andere kooi de Claudia.
Bij mijn kooi is de afstand 2.0mm
Misschien zou je de vraag aan de huisdiersuper zelf kunnen stellen, ze hebben namelijk ook een facebookpagina.
Zelf zou ik het dichtmaken met bijv iets van een latje of iets dergelijks tussen die kieren.

Ik ga het aan ze vragen, Bedankt DobbyFloppy!

pixie

 :( Bij nader inzien, de kooi die ik in de eerste instantie postte, is niet gezicht voor mijn situatie. De tralies zijn allemaal verticaal en speciaal voor gehandicapte parkeitjes is dat niet ideaal.

Toch weer verder zoeken, maar een kooi met horizontale tralies, niet te hoog en hopelijk minstens 130cm breed. 

Sorry dat ik hier niet eerder bij stil heb gestaan.

DobbyFloppy

http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/verdere/239146
Wie weet zoiets? Qua breedte iets minder maar overdreven groot vindt ik hem niet.

Voordeel van zooplus is dat je ook de klantenfoto en meningen ziet.
en ook nette prijzen, op deze kooi zit ook een korting overigens
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pixie

Citaat van: DobbyFloppy op september 10, 2013, 11:43:06
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/verdere/239146
Wie weet zoiets? Qua breedte iets minder maar overdreven groot vindt ik hem niet.

Voordeel van zooplus is dat je ook de klantenfoto en meningen ziet.
en ook nette prijzen, op deze kooi zit ook een korting overigens

Ik heb inderdaad een paar keer naar deze gekeken. Ziet er goed uit, goede prijs ook. Ik was alleen bang dat dit niet groot genoeg zou zijn.


Het is voor 6 parkieten. Het is wel zo dat ze er over het algemeen het grootste gedeelte van de dag uit zijn, als ik thuis ben. Ze hebben buiten de kooi ook veel plekjes om te zitten en spelen.

DobbyFloppy

Op een van de klantenfoto's heb ik wel gezien dat er daar 5 vogels in zaten.
Mijn valkparkietenkooi is misschien qua formaat ook net aan voor 6 valken. Maar overdag zitten ze voornamelijk buiten de kooi. De meesten komen er alleen in om even wat te eten, heel soms zit er daar eentje om eens te ontspannen, verder slapen ze alleen in de kooi.

Als je ze ruim voldoende buiten de kooi beweging kunt geven denk ik niet dat deze kooi te klein zal zijn.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13