wel of niet kortwieken??

Gestart door pipi, september 01, 2013, 07:56:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Ik open even een nieuwe topic, anders mis ik met mijn vraag bij mijn andere onderwerp misschien wel goeie adviezen of tips.

Het gaat om ons valkje van 6 weekjes. Als mijn dochter met haar hand de kooi in viel vliegt hij er gelijk uit, ze is zo klein dus, fladder fladder over haar hoofd heen en weg issie. Het is twee keer gebeurd, hij stapt gelukkig wel op de vinger en ik kan hem de kooi inzetten. Maar omdat hij nog zo nieuw is en met de rug naar ons toe zit en het angst kan zijn zit ik er aan te  denken om het te laten kortwieken. Zodat er geen ongelukkig gebeuren als hij toevallig wel los komt.
Zo hebben wij in ieder geval tot de volgende rui de tijd om hem goed handtam te maken. Zo kan hij zich niet aan ons ontrekken.
Aan de ene kant vind ik dit zielig maar aan de andere kant lijkt dit me ook wel een wat veiliger en fijner idee.

Tips zijn welkom.

DobbyFloppy

Ik raadt kortwieken aan een ieder sterk af. Dit omdat jullie valkje overduidelijk bang is en nog goed de tijd nodig heeft om te wennen. Ten 2e ken een gekortwiekte vogel zich ernstig verwonden.

Beter geef ik je de tip mee om hem met kooi en al op de bank naast jullie te zetten. En af en toe te praten tegen het valkje zodat hij al aan jullie ken wennen.

Alvast succes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pipi

kooi staat al naast de bank  ;) Over het algemeen is hij nieuwsgierig en begint geluidjes te maken nu. Wel leuk om het zo te volgen. We gaan hem niet meer kortwieken mijn twijfel heeft het van mij gewonnen.


Samm

Je kan het vergelijken met je eigen been eraf halen, dan is je leven een stuk minder makkelijk en leuk :)

pipi

maar dan moet en leer ik wel op anderen vertrouwen ..  :P (zo flauw hahaha)

Sara

#5
Dus jij zou de persoon vertrouwen die je been eraf haalt? Er genoeg over het onderwerp kortwieken geschreven. Bij parkieten is er geen reden om dit te doen. Het is goed dat je besloten hebt om hem niet te kortwieken.

Aangezien je vraag beantwoord is, kan hier een slotje op.

Gr. Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes