help, parkietje piept van de pijn+ zware ademhaling

Gestart door babbeltje, augustus 31, 2013, 23:52:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

babbeltje

Help,
Mijn parkietje piept sinds een tijdje van de pijn en hij ademt ook heel zwaar.
Daarnaast zit hij steeds te wippen met zijn staart.
Ik vind het zo zielig dat hij zo'n pijn heeft.
Weet iemand wat hij heeft en wat ik voor hem kan doen?
Ik ga namelijk liever niet met hem naar de dierenarts omdat hij niet tegen de stress kan.
Ik heb wel al 3 dagen terug een middeltje tegen astma gehaald bij de dierenwinkel, want die dachten dat dat zou helpen, maar het heeft nog steeds geen effect...

Dus nogmaals: als iemand weet wat mijn parkietje heeft en wat ik voor hem kan doen hoor ik het graag.

Samm

Als je niks voor je parkiet doet dan kan het zijn dat het eerdaags is afgelopen..
Hier moet echt een vogelarts aan te pas komen, je kan je parkiet niet laten lijden, als je zelf zoveel
Pijn hebt ga je ook naar een dokter!

Vogelartsen doen ook thuisbezoeken, dus doe dat dan.. Maar wel iets doen! Dit kan echt niet!

Parkieten-Freak

#2
Je parkietje kan niet tegen de "stress" van de dierenarts? Of gaat het hier om financiƫle stress van de eigenaar?

Pijn en benauwdheid bij vogels zijn zeer ernstige symptomen die niet geschikt zijn voor zelfzorg.
Ga naar de dierenarts zo snel als je kunt maar ik vrees dat je al te laat bent.
Dierenwinkels leveren geen medicatie tegen "astma". Wie heeft die onzinnige diagnose gesteld?


babbeltje

Ik zeg niet dat ik hem niet naar een dienarts zou brengen, maar als dit een veel voorkomende en makkelijk op te lossen ziekte zou zijn, wie ben ik dan om hem een hoop extra leed te bezorgen door hem een eind te gaan vervoeren en vervolgens door een vreemde te laten onderzoeken. Dat heeft voor zover ik zie niets te maken met de financiƫn.

En dat middeltje dat ik heb gehaald is een antibioticum in de vorm van een poeder dat werkt op de voorste luchtwegen dat oa. Tegen astma wordt gebruikt. Gezien zijn zware ademhaling leek het mij nog niet eens zo onlogisch dat hij wel eens last zou kunnen hebben van een luchtweginfectie. Naar mijn weten mag een dierenwinkel gewoon een antibioticum verkopen indien hier geen registratie voor nodig is.

Ik heb alles voor mijn parkietje over en zie dit forum dan ook alleen als een extra informatiebron. Ik wens dus niet weggezet te worden als een dierenbeul.

DobbyFloppy

Je kunt het beste gewoon naar een vogelarts gaan, die weet er ook veel meer van. Als ik naar de vogelarts moet met een vogel zet ik hem gewoon in een kleinere kooi en dek ik deze af met een donkere handdoek, dit scheelt onnodige stress bij je parkietje met name voor een parkiet die hier gevoelig voor is. Wat bij ons ook werkt is in de auto de radio aan zetten afgezien mijn parkieten meestal wel vrolijk gaan meebrabbelen als de radio aanstaat
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Dierenarts of vogel arts.
Astma? Middeltje van de dierenwinkel? Uhm...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

elisekuijpers

Ik zou ook als de bliksem naar een vogelarts gaan.Je kan ook naar een dierenarts gaan die gespeciaaliteerd in vogels.
Dat zwaar ademen klinkt niet goed.Je kan hem beter laten onderzoeken.
Wie weet heeft hij iets ernstigs.

Parkieten-Freak

#7
@ Babbel:
Bij astma gebruik je geen antibiotica maar (inhalatie)-corticosteroiden (ook ontstekingsremmend, maar dan anders) of luchtweg verwijders. Antibiotica wordt alleen ingezet in het geval van complicaties zoals longontsteking.

Ik denk ook dat je vogeltje een luchtweginfectie heeft, en een flinke ook. Helaas is het zo dat vogels behoorlijk gecompliceerde luchtwegen hebben, mede door de vele luchtzakken. Het longoppervlakte is  erg groot en daar zit hem nu net de kneep. Een luchtweginfectie heeft bij een vogels per definitie een ongunstige prognose. Je moet echt een dierenarts inschakelen.
Verder zet ik jou hier niet als dierenbeul neer. Ik vind dat je niet juist handelt door een bezoek aan de dierenarts te skippen omdat het stress oplevert (om wat voor reden dan ook).
Een luchtweginfectie levert voor een parkiet zeer ernstige lichamelijke stress op. Pijn en benauwdheid. Veel parkieten overleven dit niet.