hout knabbelen

Gestart door Cameron, augustus 25, 2013, 20:09:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cameron

heey!
ik heb 2 parkietjes in een buiten volière, ik heb geen idee wat het is maar mijn hokje is van hout en mijn vogels knabbelen alles kapot! :o alle randen en overal waar ze bij kunnen, is dit een vorm van verveling? of vinden ze hout gewoon lekker, wat kan ik hier aan doen?
groetjes van mij, en hout knabbelde Rocky en Blue  :)

Samm

#1
Parkieten zijn slopers, maakt niet uit van welk materiaal je hok is, knabbelen doen ze toch wel :p.
Heb je alternatieven? Speelgoed? Touw?

Kleintjes

't Is heel normaal dat ze aan hout knabbelen. Spelen, knabbelen en slopen - de favoriete bezigheden van parkietjes.
Ze hebben veel mogelijkheden tot knabbelen / slopen nodig. Dit kunnen takken zijn van veilige bomen / struiken, eierdoosjes, kartonnen rolletjes (mits onbedrukt), etc.

Waar knabbelen ze aan? Je schrijft hokje, maar is dat de kooi zelf, of 'n nest blok?
Is 't hout bewerkt, of naturel?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Cameron

#3
bedankt voor je reacties! ik heb wel speelgoed maar daar hebben ze verder nooit wat mee gedaan, het hout is bewerkt. Ik kan lastig speelgoed ophangen want alleen de randen zijn van gaas en ze zitten altijd helemaal bovenaan, ik zal eens kartonnen rolletjes enzo ophangen, ik heb ook een knabbel stokje waar ze regelmatig wat mee doen. Het is echt de kooi die z kappot maken en aan mijn broedhokje zijn ze bezig, ik wil er wel een foto bij doen, maar ik weet niet hoe dat moet.

groetjes van mij, en mijn knabbelaars

Loeky

Hoi,

Een foto kun je toevoegen door hieronder de bijlage optie te gebruiken.
Is niet zo moeilijk hoor ;)

Hier werken houten wasknijpers perfekt tegen knagen. Misschien een ideetje?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Samm

Ik heb ook wasknijpers! Werkt inderdaad ook goed! Heb er een soort loop bruggetje van gemaakt :)
Sisal touw of hennep touw is goed! En ik haal altijd honden touwen uit elkaar, en maak hier speelgoed van, wel oppassen dat ze niet kunnen blijven haken!

Cameron

Oke!ik ga ook eens wasknijpers proberen, ik heb een speelgoedje van touw, maar samen zijn het enorme slopers dus dat gaat heel snel kapot ;) ik heb er nu al meer speeltjes opgehangen en m'n volière blijft al meer gespaard, bedankt voor alle reacties!!!!!!!

poortman

Zorg er ook voor dat ze altijd kunnen beschikken over bv Sepia, of andere snavelslijpers, ze willen meestal gewoon de snavel slijpen en doen dat aan hetgeen beschikbaar is.

Ik heb ook een houten volière, met 2 sepia"stenen" en een overblijfsel van een gekapte boom(over de stronk/stam de volière gebouwd), en een ingegraven gekapt fruitboompje(nectarine).
Ze zijn heel vaak met de bast vd stammen bezig en maken alle takjes kaal, maar laten op een enkele keer na, de volière volledig met rust.
Je hebt ook slijpstokken, waar ze zowel nagels als snavel aan kunnen slijpen, het lijkt een soort stenen stok, bv groen of oranje, waar ze ook vaak druk mee zijn. Let op deze moeten wel droog worden geplaatst, daar ze, als ze nat worden, afgeven. Mijn Chico heeft daardoor een paar weken met een oranje kop rondgevlogen, haha.

Ik heb ook een deel met gras(zoden) op de bodem, dit vinden ze ook geweldig! Krijgen ze gelijk groenvoer binnen en vitamines etc.

DobbyFloppy

Sepia is af te raden omdat door echter veel zout bevat. Wil je het toch ophangen beveel ik je aan het even een paar keer in wat water te leggen zodat het meeste zout eruit ken trekken. Wel zorgen voor een vitamine blokje deze bevatten ook het benodigde, en altijd zorgen voor voldoende grit
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13