Nieuwe parkiet erbij?

Gestart door Syllow, augustus 12, 2013, 23:28:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Syllow

Hallo daar!

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag. Wij hebben een heel lief parkietje (popje), dat ook redelijk tam is omdat wij haar met de hand hebben grootgebracht. Een tijdje geleden is haar maatje helaas doodgegaan, en omdat Sammie een al wat ouder parkietje is (10 jaar?) willen we er geen jonkie meer bij. Nu heeft zij vandaag een enooooooooooooooorme nieuwe kooi gekregen (groot genoeg voor minstens 2 valkparkieten) en zouden we het toch wel leuk vinden als zij weer een maatje zou krijgen. Is er een vogelopvang of een dierenasiel waar ze parkietjes die een nieuw thuis nodig hebben plaatsen? Al wat oudere dus, die niet tam hoeven te zijn. Verder is Sammie echt een dominant slim baasje, ze had best wel eens "woorden" met haar wijlen man  :-X. Dus stel wij nemen er een parkietje bij: Wat is dan wijsheid? Een pop of een mannetje en maakt de leeftijd ook nog wat uit?

Groetjes Syl  :-*

Sara

Bij een pop kan je best een mannetje zetten. Bij twee popjes komt het regelmatig tot vechtpartijen. Dat hoeft niet te gebeuren en dat gebeurt ook niet altijd meteen, maar toch kan je het beter vermijden.
Een heel jong parkietje zou ik inderdaad niet meer zetten bij een parkietje van 10 jaar oud. Op ons prikbord vind je parkietjes die een goede thuis zoeken, dus daar kan je in ieder geval eens gaan kijken. Deze parkietenman bijvoorbeeld, lijkt me een optie die je zeker eens kan bekijken: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,30142.0.html

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Syllow

Dankjewel voor je reactie! Ik had inderdaad ook in mijn hoofd om voor een mannetje te kijken, omdat Sammie toch al een dominante dame is (haar overleden man was een timide sufferdje). Heel grappig dat ik net op het prikbord terecht kwam en op het desbetreffende berichtje gereageerd heb! Verdere tips en adviezen over koppelen en eventuele parkietenopvangadressen hoor ik graag  :)