tam maken volwassen

Gestart door mark88, augustus 12, 2013, 22:33:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark88

Hoi,

ik heb een wat oudere parkiet over genomen omdat hij anders geen plekje meer had, en omdat ik vroeger ook al een parkiet samen met mijn zus heb gehad. Toen hadden we de parkiet vanaf jongs af aan al tam gemaakt en dat was goed gelukt, nu vraag ik mij af want deze parkiet is denk ik al ongeveer 2 of 3 jaar oud, kan je hem dan nog tam maken? hij is namelijk heel erg bang en niet echt gewend aan handen. hij raakt in paniek als je bijvoorbeeld in de buurt komt met je handen bij de kooi. De bedoeling is dat ik hem ook later wil laten rondvliegen, maar dat durf ik dus nu echt nog niet aan. Kan iemand hiervoor advies geven?


Samm

#1
Staat al heel veel over geschreven hoor op het forum :).
Werkt hetzelfde, duurt alleen langer, en soms iets meer geduld nodig.
Heb ook 2 volwassenen, en 2 inmiddels pubers, ik merk het verschil best wel hoor.
Maar dat is alleen maar leuk toch? Lekker met je vogel bezig, en het is super leuk als je zijn vertrouwen wint, ook al duurt het wat langer :)

Ga niet opdringerig doen met je hand, dan maak je hem alleen maar bang en duurt het nog langer.
Echt met trosgierst werken, hij moet echt naar jou toekomen, uit vrije wil, zo win je vertrouwen :)
En zeker niet weg trekken als hij fladdert, dan geef je hem gelijk.