Vliegen

Gestart door Juudith21, augustus 11, 2013, 18:11:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juudith21

Hoi !

Ik ben nieuw op het forum. En ik had een vraagje.
Mijn parkiet vliegt niet meer omhoog.
Normaal gesproken vloog hij bij de ramen in de decoratie huisjes... Zo heen en weer. Ook vanuit zijn kooitje vloog hij er heen. Maar nu blijft ie steeds bij me. Of als ik hem op tafel zet, blijft ie op de tafel lopen. Hele enkele keer vliegt hij terug naar zijn kooi. Maar verder zal hij niet zelfstandig ergens heen vliegen...
Weet iemand hoe dit komt of wat ik er aan kan doen?

M.v.g.
Judith

Sara

Heeft je parkietje een normaal gewicht? Hoe oud is hij? Het kan zijn dat hij minder angstig is en daarom niet meer op hoge plaatsen wilt zitten. Uit mijn ervaring blijkt dat 'nieuwe parkieten' die nog moeten wennen aan de kamer, meestal op de hoogste plekjes gaan zitten en pas lagere plaatsen durven verkennen als ze al wat aan de kamer gewoon zijn en gezien hebben dat het 'veilig' is. Hoe veel parkieten vliegen hangt ook wel af van parkiet tot parkiet. Ik heb bijvoorbeeld een parkietje gehad dat als ik hem los liet, altijd 3 rondjes rond de kamer vloog en dan pas gewoon ging spelen buiten de kooi. Mijn huidig parkietje daarentegen, doet dit helemaal niet. Deze vliegt alleen naar de plaats waar hij wilt gaan spelen of wilt zijn en terug naar zijn kooi als hij 'uitgespeeld' is.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

Dat wat Sara zegt maak ik ook mee, ze vlogen eerst nog net niet tegen het plafond, en later op schouder hoogte, en nu maken ze zelfs duiken naar beneden, tot bijna over de vloer.
Dus ik denk inderdaad ook dat het met thuis voelen en vertrouwen te maken heeft :)