badderen in sla

Gestart door parkietenlover3, augustus 08, 2013, 20:32:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover3

hallo allemaal

als ik mijn vogel sla geef  gaat hij erop badderen,, maar in een badje met water niet.
iemand een idee waarom niet?   

Sara

Dat is gewoon een voorkeur van je parkietje. Er zijn ook mensen die liever douchen dan in bad gaan, bijvoorbeeld.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

Mijn valkparkietje gaat ook wel eens mee douchen maar haar voorkeur gaat vooral uit naar sproeien met de plantenspuit.
Bijna alle parkieten zijn hier gek op de plantenspuit op 1 na dan, tja dat is gewoon geen waterrat.
Je kunt je parkiet ook niet dwingen ergens wel of niet van te houden.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Pas wel op dat die daarna geen sla meer eet.

Kleintjes

Citaat van: Samm op augustus 09, 2013, 14:11:42
Pas wel op dat die daarna geen sla meer eet.
En waarom dan wel niet? Is wel slim als je 'n goed argument hebt hiervoor en niet gewoon wat roept.

Ik zie geen probleem van grasjes die in hun groente badderen, doen ze hier ook wel eens. Badderen en snoepen, ideaal ;)
Sommige vogels geven de voorkeur aan 'n groente-bad, anderen hun drinkbakje (of dat nu past of niet, spetteren gaat altijd wel :p), weer 'n ander de plantenspuit en sommigen moeten totaal niets van dat nat hebben.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samm

Kan je dat ook normaal zeggen? Erg kinderachtige reactie!

Als ze zich erin wassen is de sla vies, lijkt me logisch.
Zelfde effect als ze drinken uit een badje waar ze in gebadderd hebben.
Je kan niet alles tegen houden, maar proberen zo schoon mogelijk te houden is wel het beste.

Parkieten-Freak

Offtopic:

@Samm
Ik weet tegen over wie je het hebt, laat staan wiens reactie jij -om welke reden dan ook- "kinderachtig" vindt.
Jouw mening deel ik niet en ik zou je willen verzoeken om een wat vriendelijker toon aan te slaan tegen de mensen die zich hier dagelijks inzetten voor het wel en wee van andermans grasparkieten.

Als je klachten of opmerkingen hebt, stuur dan gewoon een pb aan één van de moderator(en) of beheerder(s).





Kleintjes

't Is helemaal niet nodig om de sla weg te halen hoor. In 't wild wassen en drinken ze immers ook van hetzelfde water.
Wat wel belangrijk is, is dat de sla niet de hele dag blijft hangen, dan is deze inderdaad niet meer "goed".
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ilayda.macun

Volgens mij bedoelen de mensen die zeggen dat ze die sla niet moeten eten het omdat het vogeltje er diaree van kan krijgen  ;)

Samm

Nou, ik heb gelezen dat als parkieten zich in water wassen, ze erna niet meer van mogen drinken, omdat er dan infectie gevaar is.
Dus lijkt me het niet gezond als een parkiet baddert in sla, en hier daarna van eet, omdat het gevaar net zo groot is dan :) daarom zei ik dat.

Parkieten-Freak

#10
Citaat van: Ilayda.macun op augustus 16, 2013, 15:01:16
Volgens mij bedoelen de mensen die zeggen dat ze die sla niet moeten eten het omdat het vogeltje er diaree van kan krijgen  ;)

Parkieten krijgen geen diarree van sla, dat is een misverstand.

@Samm:
Infectiegevaar kan theoretisch wel als er ontlasting in het water en/of op de sla ligt. De kans hierop lijkt me zeer gering mits je het geen uren in de kooi laat liggen.