Parkietje 2 weken achterlaten bij familie,

Gestart door Karel, augustus 06, 2013, 21:14:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karel

Hallo iedereen.

Wij gaan binnenkort 2 weken op vakantie, wij hebben al een geschikt onderkomen gevonden bij een familielid die ook parkietjes heeft. Deze parkietjes zijn niet tam en zitten de hele dag in de kooi. Mijn parkiet kan hiernaast staan. Nu heb ik een paar vragen: kan mijn parkiet hiernaast staan zomder dat deze mij niet meer als vriend gaat zien en deze niet tam meer is als ik terugkom?

Het familielid kan mijn parkiet wel elke dag heel even eruit halen.

Sara

Hij zal daar zeker interesse gaan tonen in de andere parkietjes, maar hij zal jou nog even zeer als vriend zien als je terugkomt. Zeker als hij elke dag even uit de kooi kan, zal hij niet minder tam worden.

Ik zie trouwens op de foto dat je parkietje gekortwiekt is. Ik hoop dat je dit niet opnieuw doet als de vleugels aangegroeid zijn, want parkietjes zijn vogels en moeten dus kunnen vliegen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Karel

Citaat van: Sara op augustus 06, 2013, 21:22:22
Hij zal daar zeker interesse gaan tonen in de andere parkietjes, maar hij zal jou nog even zeer als vriend zien als je terugkomt. Zeker als hij elke dag even uit de kooi kan, zal hij niet minder tam worden.

Ik zie trouwens op de foto dat je parkietje gekortwiekt is. Ik hoop dat je dit niet opnieuw doet als de vleugels aangegroeid zijn, want parkietjes zijn vogels en moeten dus kunnen vliegen.

Vele groetjes,

Sara
Gelukkig. Ik zal dan nog even benadrukken dat hij elke dag eruit moet.

Hij is inderdaad gekortwiekt. In de dierenwinkel waar we hem gekocht hebben werd dit aangeraden. Achteraf is qua aanschaf alles verkeerd gedaan aangezien ik hem in een dierenwinkel gekocht heb, hem gekortwiekt heb en er maar 1 genomen heb. Dit komt omdat ik me van te voren niet goed ingelezen had en de verkoopster overkwam alsof ze er veel van wist.

Deze foto is al een tijdje geleden genomen en zijn vleugels zijn al weer bijna helemaal teruggegroeit.
Ik ben nu ook aan het nadenken om een tweede erbij te nemen, maar daarvoor is mijn kooi (57x28x45) te klein, dus dit vind ik dan ook zielig. Ik ben nog niet zo oud dus ik heb op het moment niet genoeg geld voor een grotere kooi. Ben wel volop aan het sparen :) Ik heb mijn parkietje wel minimaal 3 uurtjes per dag bij me, en in de vakantie soms wel langer.

Sara

In de dierenwinkels maken ze 'nieuwe' baasjes vaak heel wat wijs. Een tweede parkietje nemen is in ieder geval geen noodzaak. Hier zijn genoeg parkietenbaasjes die kunnen beamen dat een parkietje dat alleen gehouden wordt en veel aandacht en liefde krijgt, ook een gelukkig parkietje is. Als je in ieder geval overweegt om er een tweede te nemen, denk ik dat je dat zeker moet doen.
Je kooi is inderdaad aan de kleine kant, zeker die 28 cm is erg weinig. Je kan altijd zoeken naar een leuke tweedehandskooi. Er staan veel mooie, grote kooien te koop die helemaal niet zo duur zijn (zeker niet in vergelijking met de prijzen in de dierenwinkels).  Vooral dat de kooi breed is, is belangrijk.

Vele groetjes en goede reis,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13


foxie13

Je kan beter een bredere kooi nemen dan een hoge kooi.
minimale afmetingen zij  volgens mij: B 70 x D 60 x H 55 cm.

karin v h

#7
Karel,de kooi die je aanklikt heeft lengte spijlen, horizontale spijlen zijn beter omdat ze graag klimmen.
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73509
Heb je hier al eens iets gekocht? Zo nee dan krijg je dacht ik -weet het niet zeker nog 10% korting ook.
Op marktplaats staan ook hele mooie 2 hands kooien voor haast geen geld!
Desnoods laat je hem hier even zien en is altijd wel iemand die meekijkt! ;)

Karel

Hallo iedereen. Aangezien mijn parkietje een stuk blijer is geworden van de andere parkietjes, heb ik toch maar besloten om een tweede te nemen. Een paar vraagjes: is deze kooi goed voor twee parkietjes?

http://m.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/ferplast/131336?previousProductGroupId=5269

En dan nog een: weet iemand een goede kweker in de buurt van zuid holland die op het moment jonge graspakietjes heeft? Als ik hem dinsdag nog kan halen heb ik nog twee weken om hem tam te maken.

inge

Deze kooi is zeker goed voor 2 grasjes,leuk dat je grasje er een vriendje bij krijgt super! Veel plezier ermee ;)

Karel

Bedankt! Het is toch een fabeltje dat de parkietjes samen minder tam worden?

inge

Inderdaad ,de meeste hier op het forum zijn het er mee eens dat ze zelfs met twee meer durven.

Wel zullen ze ook wel van elkaars gezelschap genieten natuurlijk ,maar is zo mooi om te zien :)