Gezocht: maatje voor Kareltje

Gestart door Iris7, augustus 06, 2013, 11:30:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Iris7

Hallo allemaal!

Kareltje zit sinds een paar maanden alleen, nadat hij twee keer achter elkaar een vriendje heeft verloren :'(. We willen graag een maatje voor hem, zodat hij niet meer alleen blijft zitten.

De parkietjes die zijn overleden kwamen beide uit een dierenwinkel (die vertrouw ik dus niet meer :-\) en daarom zoeken we een parkiet uit een asiel/kweker in de buurt van Mijdrecht. Kareltje is een man, dus het maakt niet uit of er een pop/man bij komt.

Alvast bedankt,

Kareltje en Iris
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Ayarea

Aangezien Kareltje twee vriendjes is kwijt geraakt, heb je Kareltje al na laten kijken of hij niets besmettelijks heeft?

Iris7

Nee, dat heb ik niet gedaan... Het zou inderdaad sneu zijn als Kareltje de "schuldige" is. Maar wat zou het dan kunnen zijn?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sara

Daar kunnen wij moeilijk over oordelen. Als je zekerheid wilt, zal je hem moeten laten onderzoeken bij een vogelarts.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Iris7

We laten Kareltje zo snel mogelijk nakijken, dan weten we inderdaad waar we aan toe zijn.

Bedankt voor jullie berichten!
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Iris7

Hallo allemaal,

De arts is gisteren geweest en Kareltje is nagekeken. Het blijkt dus dat Kareltje sinds zijn geboorte een virus heeft dat af en toe opkomt. Ook al heeft Kareltje er zelf weinig last van, toch zal ieder parkietje dat bij Kareltje in de buurt komt het virus krijgen en, zeker een jong parkietje, eraan overlijden. Karel heeft zelf nu ook last van het virus, hij moet 2x per dag een beetje Enrofloxoral, dan moeten we hem ook vangen (en Kareltje is nou niet echt tam...).

Ik vind het echt heel sneu voor hem, want met Sproet, en later Fluffy, bloeide hij helemaal op, ze waren steeds onafscheidelijk en nu moet hij voor de rest van zijn leven helemaal alleen blijven...  :'( Het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij andere parkietjes besmet, maar toch...

Groetjes,

Iris en Kareltje
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sara

Dit is iets waar ik nog nooit eerder over gehoord heb. Weet je ook hoe het virus heet? Wat jammer voor Kareltje, maar in ieder geval goed dat je het ontdekt hebt.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

#7
Is het de mega bacterie? Anders vind ik het ook vreemd!

Iris7

Het is volgens mij niet de mega-bacterie, maar er werd ook geen naam genoemd, gewoon 'een virus'. Waarschijnlijk zijn er nu minstens 4 andere parkietjes die dat ook hebben, Kareltje zat in de dierenwinkel met 4 à 5 andere parkietjes en de arts zei dat alle parkietjes die bij Kareltje komen het ook krijgen. De dierenwinkel hier vertrouw ik dus niet meer  :( .

Bedank voor jullie berichten,

Iris
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Samm

Misschien een idee om een andere vogelarts te bellen, en het verhaal uit te leggen.
Gewoon even om te kijken of ze het met elkaar eens zijn.
Ik ga even internet afsnuffelen want dit is voor mij ook nieuw, en al helemaal omdat het virus geen naam heeft, of de arts het je gewoon niet wou zeggen.

inge

Zou toch even terug bellen naar de arts en vragen welk virus hij bedoeld!!

Kleintjes

Vind 't persoonlijk ook wel erg vaag. Als er iets is, dan heeft 't ook 'n naam. Hoe wil je anders iets behandelen als 't geen naam heeft? Dan kun je niet opzoeken welke behandeling nodig is.
Ook ik adviseer om terug te bellen en te vragen hoe 't precies zit. Anders, hoe alstig 't ook is, naar 'n andere dieren arts / vogel arts voor 'n second opinion.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sanne

Er zijn verschillende virussen die grasparkieten bij zich kunnen dragen zonder dat ze zelf ziek lijken/zijn. De parkiet hoeft er zelf geen last van te hebben maar kan wel andere vogels besmetten. Ook zijn er virussen die (zoals bijvoorbeeld kruipersziekte) de kop op steken als de parkiet verzwakt raakt. Op dat moment kan hij ook andere parkieten besmetten met het virus, maar bij de parkiet zelf hoef je er niks van te merken.

Dus op zich vind ik het geen vreemd verhaal, maar ik vraag me wel af op basis van welke informatie de dierenarts die conclusie heeft getrokken. Is dat jouw verhaal geweest of heeft hij op een andere manier de diagnose gesteld. Een virus waarbij de vogel geen symptomen heeft is volgens mij namelijk niet zo makkelijk vast te stellen in een bezoekje van 15 minuten aan de dierenarts. Volgens mij moet de dierenarts daar een cloaca uitstrijkje voor maken en die moet in een laboratorium onderzocht worden maar daar ben ik niet helemaal zeker van.

Iris7

Kareltje heeft nu last van het virus, dus de arts herkende het virus van wat wij vertelden en van hoe het nu met Kareltje gaat. Hij wilde volgens mij wel een virusnaam noemen, maar hij zei: "In gewoon Nederlands komt het erop neer dat..." enzovoort.

Het lijkt er wel op dat Kareltje reageert op het medicijn, dus dat is mooi.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

inge

Dat is super mooi voor Kareltje :) wat je wel nog voor kunt bellen is het volgende;

Sommige virussen worden inderdaad overgedragen ,maar daarvoor worden de grasjes er niet ziek van, misschien even informeren ,zodat kareltje misschien toch nog een vriendje erbij kan hebben?Veel succes!!


Sara

Vreemd dat ik hier nog niet gehoord heb over eenzelfde geval, waardoor het me lijkt dat het een onbekend virus is en een dierenarts gewoon meteen na je beschrijving en het zien van je parkietje weet wat het is.

Volgens de dierenarts is er dus een virus dat veroorzaakt dat de soortgenootjes in de omgeving van een parkietje dat dit virus draagt, sterven... Lijkt mij goed om te weten wat het precies is, ook in het belang van anderen die op het forum komen en nog te maken kunnen krijgen met dat virus.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes