Welke vogel ?

Gestart door rickiejj, augustus 04, 2013, 19:12:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickiejj

2 jaar geleden hebben wij onze eerste grasparkiet gehad. De Parkiet was enorm snel tam, maar helaas was de parkiet na 3 weken overleden. Een soort rare verlamming, waarbij hij met zijn pootjes gestrekt naar achteren lag. Een paar weken later hebben we een nieuwe grasparkiet genomen, waarbij precies hetzelfde gebeurd is. Er ging weinig aan vooraf en het einde was bij beide gevallen zeer onverwacht en abrupt.

We weten nog steeds niet echt wat er fout is gegaan. De vogels werden enorm goed verzorgt namelijk.
We hebben ondertussen alles weggegooid, waaronder de kooi ed

We willen enorm graag een nieuwe vogel nemen, maar we twijfelen of we nog wel een grasparkiet nemen. We vinden ze geweldig, maar horen ook vaak dat ze snel vatbaar zijn voor dingen. Aangezien we nog steeds niet weten wat er bij de andere parkieten is gebeurd, durven we dit nog niet echt aan.

We zoeken een vogeltype dat vergelijkbaar is met een grasparkiet, maar misschien wel iets sterker is. Het doel is wel om een jonge vogel te kopen en deze tam te maken. Ik snap uiteraard dat elke vogel ziek kan worden, maar zoals bij de genoemde 2 grasparkieten, dat willen we niet nog een keer.

Alvast bedankt!

Sara

Ik vraag me bij je berichtje eerder af waar je je parkietjes gehaald hebt, want dit verhaal is zeker niet iets wat ik hier vaker gelezen heb.
Met de ervaring die ik heb en met hetgeen ik hier in zoveel jaren heb gelezen op het forum, ben ik helemaal niet van mening dat grasparkietjes erg vatbaar zijn voor (dodelijke) aandoeningen. Het is wel een gegeven dat vogels stressgevoelig zijn en niet tegen tocht kunnen. Het is vooral belangrijk om je goed te informeren over de plaats waar je een grasparkiet haalt, maar dat geldt nu eenmaal voor alle dieren. Je kan dan ook bij elk nieuw huisdier een 'miskoop' doen als de kweker ervan ongezonde dieren verkoopt...

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

Ik vind het ook een raar verhaal, zeker omdat het 2x gebeurd is.
Lees anders het forum helemaal door, misschien kan je toch iets vinden wat het geweest zou kunnen zijn, voeding, giftige planten en noem maar op.