Hoe lang een nieuw speeltje blijven proberen?

Gestart door bridgetvh, juli 30, 2013, 13:48:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bridgetvh

Nou, het is niet echt een speeltje, maar ik heb een poos geleden een nieuwe schommel voor mijn gevleugelde vriend gekocht.

Hij had een kale ijzeren met houten stokje, en het is nu een rond touw. Maar hij wil er niet op! In het begin wel onderzocht en bekeken, maar hij is afgekeurd volgens mij, want nu, weken later, zit hij er nog steeds nooit op en kijkt hij er ook niet meer naar.

Omdat ik weet dat het zomaar misschien toch nog kan veranderen heb ik hem nog laten hangen, maar na hoeveel tijd zal ik het opgeven en zijn oude schommel weer terughangen?



Samm

Hang die andere erbij in, gaat hij op z'n oude schommel, dan haal je deze eruit :)

bridgetvh

Tja dacht ik, voorspelbaar natuurlijk, zodra de oude schommel er hangt gaat ie daarop zitten :-(

Even getwijfeld, ik heb het toch geprobeerd, (naast elkaar gehangen) en het klopt inderdaad.
Toen heb ik beide schommels tegen elkaar aan gehangen. de liefde voor de oude schommel is niet zo groot om dan het gevaar te trotseren de nieuwe schommel enigszins aan te raken.
Nog een paar dagen later heb ik de nieuwe schommel er uit gehaald, nog voordat ik het deurtje van de kooi weer dicht had, zat hij weer op de oude schommel... zucht... ik laat het er maar bij...

Nu: Ongebruikte schommel te koop! Is er een topic op dit forum voor? (geintje) Ik kijk wel of ik er iemand blij mee kan maken...

Samm

Ik heb het zelfde meegemaakt daarom :p, ach ze hebben net als kinderen favo speelgoed.

Marc1209

Wij hadden thuis een tijd lang 3 parkietjes. Omdat er twee graag in een schommel sliepen en de 3e heel zelden in een schommel klom hingen er twee schommels in de kooi. Toen we de 4e erbij kregen hebben we gelijk een 3e schommel aangeschaft. 1 van de 3 parkietjes heeft veel gebruik gemaakt van de 3e schommel en de nieuwe sliep af en toe in een schommeltje. De andere twee moesten niets weten van de nieuwe schommel (Nu ongeveer 1,5 jaar terug). Nu is 1 van de 4 helaas overleden en hebben we er weer drie. Inmiddels ook een nieuwe kooi, maar de nieuwste schommel is sinds een maand of twee een plekje om te vechten voor alledrie haha. Als de televisie uit gaat of de gordijnen dicht weten ze dat ze gaan slapen en vluchten ze alledrie zo snel mogelijk naar de nieuwste schommel. Dus als je deze laat hangen komt er vanzelf aandacht voor de nieuwe schommel.