elkaar roepen

Gestart door parkietenlover3, juli 14, 2013, 22:08:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover3

hoi iedereen,

ik heb 2 popjes maar de 2e die denkt dat alles van haar is en dat ze mijn eerste vogel overal wegjaagt.
maar als ze elkaar niet zien roepen ze elkaar en in de kooi maken ze ruzie want dan mag mijn eerste vogel niks van mijn 2e vogel niet eten drinken of slapen in het schommeltje.
maar elke keer als ze elkaar niet zien roepen ze elkaar,
ik heb daar voor een 2e kooi erbij maar als ik ze uit elkaar in de kooi doe worden ze gek,
dus zitten ze maar weer bij elkaar.
zou het dan ook ooit goed komen in de kooi?

groetjes kim & pootjes van polly en daisy

Samm

Nee dat komt nooit goed! 2 popjes kunnen niet met elkaar!
Je kan het alleen oplossen door er 2 mannen bij te zetten.

EliseAvi

Samm, dat kan best wat genuanceerder: twee vrouwtjes wordt over het algemeen inderdaad afgeraden, hoewel het in een enkele keer wel goed kan gaan. Ik had zelf ook 2 dames, en dat is anderhalf jaar goed gegaan, totdat ze echt gingen vechten. Op dat moment heb ik ervoor gekozen om er 2 mannen bij te zetten. Hierdoor is zeker de rust teruggekeerd.

Ik zou het voorlopig even aankijken. Zolang ze elkaar niet de tent uit vechten zou ik ze bij elkaar laten. Het ruzieën kan je verminderen door meerdere etensbakjes op te hangen (drie ipv twee). Dit geld ook voor de stokjes hoog in de kooi (minstens 2, liever 3) en eventueel ook voor schommeltjes en speeltjes die bij beide populair zijn.

Hopelijk heb je wat aan de tips!

DobbyFloppy

Zoals gezegd gaat het in de meeste gevallen niet lang goed met 2 popjes.
Zolang het niet tot bloedens toe gaat of echt gemeen vechten kunnen ze nog bij elkaar blijven. Je kunt ook 1 popje omruilen voor een mannetje.

Alvast succes ook met de eerder gegeven tips door elise ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13