Nieuwe parkiet: Happen / ruzie

Gestart door Daniëlla, juli 11, 2013, 12:20:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daniëlla

Hallo,
Wie kan mij helpen.
Ik had sinds februari twee grasparkieten twee mannetjes.
Maar helaas was er eentje erg ziek en heb ik afgelopen dinsdag moeten laten inslapen.
Nu heb ik meteen een nieuwe gehaald deze keer een vrouwtje omdat ik bang was dat mijn andere parkiet zich eenzaam ging voelen.
... Ze hebben me geadviseerd om ze eerst even appart te zetten maar wel met de kooitjes dicht bij elkaar.
Ze zitten vaak samen tegen de tralies zodat ze elkaar kunnen zien. Ik zou ze graag bij elkaar willen zetten.Maar weet niet of dat nu zomaar kan?
Het vrouwtje lijkt zich wel te vervelen en bij het mannetje erbij te willen. Ze bijt aan de tralies en graaft. ze haalt echt de gekste
dingen uit.
Ook als ze samen tegen de tralies aan zit bijt ze erin.
Is dit soms een teken dat ze bij het mannetje wil of wil ze hem juist bijten? Wie kan mij helpen?
Wie kan zeggen of het vrouwtje zich verveeld en bij het mannetje wil. En kan ik ze zomaar samen zetten?
Ik hoop graag op een antwoord terug. B.v.d.
Groetjes Daniëlla ook namens mijn parkieten Dyjam en Jaika

(Eigen vraag, eigen topic; aangezien de situatie anders is en andere vogels betreft.)

Samm

Zet ze maar gelijk samen! Hoef je niet mee te wachten! Ze geven zelf al aan naar elkaar toe te willen!

Kleintjes

CiteerDaniella:
Bedankt voor de reactie.
Ja meen je dat ik ze samen kan zetten?
Ben zo bang dat het vrouwtje het mannetje bijt. Omdat ze ook zo aan de tralies bijt.
Maar dat lijkt er meer op of ze dat doet om naar hem toe te kunnen.
Zou niet willen dat ze zich onderling gaan bijten.
Groetjes Daniëlla
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Ze zullen onderling zeker wel eens ruzie hebben, dat maakt elk parkieten-baasje mee, zelfs in groepen waar ze al lange tijd samen zijn.
Zolang 't niet tot bloedens toe gaat, is 't geen ramp.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Daniëlla

Wederom bedankt voor de reactie.
Ik zal het dan inderdaad gaan proberen ze bij elkaar te zetten.  :)

Samm

Laat maar even weten hoe het ging!

Daniëlla

Ik wil ze zo bij elkaar zetten.
Maar ergens durf ik niet echt ben bang dat het vrouwtje bijt.
Omdat ze zo in de tralies bijt.
Of zou dit puur zijn omdat ze naar het mannetje toe wil?
Ppff zucht...

Samm

Die van mij bijten elke dag in de tralies, zowel in de kooi en uit de kooi, dus dat zal je popje nog lang/vaak gaan doen denk ik.
Maar dit is zielig wat je doet hoor, het zijn groepsdiertjes, dus ze willen graag naar elkaar toe en jij houd ze gescheiden..

Daniëlla

Ik heb er zelf niet veel verstand van.
Vandaar dat ik het hier op het forum vraag.
Ik wil ze graag bij lekaar zetten.
Maar wil wel dat ik het juiste doe.

Samm


poortman

Mijn popje beet ook de verf van de tralies om bij het mannetje te komen, ze doen nu erg lief tegen elkaar, dus gewoon bij elkaar zetten.

Ze zullen misschien eerst een uurtje stampij maken, maar dan is het meestal ook gedaan.
1 zal aangeven de baas te zijn en de ander moet dat even doorkrijgen. Tenminste bij mij in de voliere wel.

Misschien handig om het 's avonds te doen, als ze al wat rustiger zijn, als het donker wordt gaan ze daarna toch slapen en de volgende ochtend is het of ze nooit apart zijn geweest.

Uiteraard wel in de gaten houden, en als je na enkele dagen merkt dat het écht niet gaat, kun je ze altijd nog apart zetten, maar dat verwacht ik niet.