Parkiet bijt als ze terug moet in kooi

Gestart door manishalensink, juli 10, 2013, 18:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manishalensink

Beste Allemaal,
Wij hebben sinds donderdag een catharina parkietje van 6,5 week.
Het is echt een schatje, maar een pittige dame.
Ze laat het duidelijk weten als ze iets niet wil, door hard te gaan grommen. Wij laten haar dan ook met rust en accepteren dit.
Nu wilden we haar een paar keer oppakken om haar in haar kooi te zetten, maar toen beet ze HARD!
Ik probeerde het opnieuw en ze beet weer. Weer HARD en dit keer hield ze vast. Ik heb tegen haar geschreeuwd en haar snavel beet gepakt, zodat ze los liet.
Toen hebben we een paar minuten stil tegenover elkaar gezeten, ik had haar half vast in mijn handen al die tijd, zij hield zich vast aan de kooi.
Uiteindelijk heb ik haar op mijn hand laten stappen en haar terug gezet in de kooi.
Ik heb haar 10 minuten geen aandacht gegeven en het daarna weer goed gemaakt. We zijn meteen weer wezen kroelen en knuffelen samen, gelukkig! Want ik voelde me best wel rot over hoe het gegaan was.
Ik weet dat je niet moet schreeuwen en dat je ze niet moet vastpakken bij de snavel, maar het deed echt pijn.
Ik heb al opgezocht dat je het gedrag moet negeren. Is dat echt de beste manier? En eigenlijk wil ik haar niet terug zetten in haar kooi voor straf, want ze vind haar kooi heel leuk en ik wil eigenlijk dat haar 'huis' niet als strafplaats gebruikt wordt. Aan de andere kant, vind ze het niet leuk om niet vrij rond te kunnen vliegen, dus het werkt wel een beetje.
Hebben jullie tips? Het is nu pas 3 keer gebeurd en zou er graag meteen mee aan de slag willen, omdat ze nog zo jong is!
Alvast bedankt!!

Samm

#1
Je weet dus al hoe je haar moet straffen! Daar zal ik dan maar mee beginnen :)
En je hebt het inderdaad niet zo slim aangepakt, met parkieten moet je mega veel geduld hebben.. Als je met zo'n situatie je geduld al gelijk verliest, zal het in de toekomst niet veel
Beter gaan met het gedrag van je parkiet..

Als ik jou was zal ik het forum van gedrag en tam maken even helemaal doorlezen, hier kan je heel veel van leren! Over straffen en het bijten kan je ook opzoeken.