Koppel bij koppel

Gestart door jessiii1, juli 03, 2013, 19:45:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jessiii1

Goedemiddag

Ik ben jessiii en nieuw hier.
Heb een vraagje en hoop dat jullie me erbij kunnen helpen.
Heb sinds 9 april een mannetje en een zeeer dominant vrouwtje,(ook naar het mannetje toe.) van
4,5 maand.
is het mogelijk/verstandig om bij dit koppeltje een ander koppeltje te plaatsen?
Genoeg ruimte.

Groet jessiii 

Sara

De popjes zijn meestal dominanter dan de mannetjes. Alle parkietjes kibbelen wel eens/maken wel eens ruzie, maar als je er een koppeltje bij zet, heb je nog steeds een goede combinatie. Je moet er vooral opletten dat je niet meer popjes dan mannetjes hebt. Je zou dus zowel een paar mannen als een man en een pop bij je huidig parkietenpaar kunnen zetten.
Het is ook eerder aan te raden een even aantal grasparkieten te houden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

Dit is mijn ervaring inderdaad ook, de popjes zijn in de meeste gevallen wat dominanter.
Na verloop van tijd zal dit ook wel minder worden.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

poortman

Mee eens, bij mij als ik er 1 bijzet, dan wordt hij/zij eerst even gescreend, dan wordt even duidelijk gemaakt wie de baas is, en welke zit/slaapplekken bezet zijn. Dus er zal eerst wel even rumoer zijn, maar na een uurtje ongeveer, keert de rust terug en na enige tijd is het of het nooit anders is geweest.

Als ze dus eerst even een beetje lelijk doe tegen elkaar, niet gelijk ingrijpen, maar even op zijn beloop laten.

Inderdaad niet meer poppen als mannen. meerdere mannen kan wel.