De veel pratende/kwebbelende parkiet

Gestart door RemcoAndLizette, juli 03, 2013, 13:47:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

RemcoAndLizette

Beste forum leden,
het is al weer een tijdje geleden dat ik hier actief ben , maar ik heb weer een brandende vraag !


Ik heb een leuk gezellig koppeltje parkieten ,  (Blauwe pop en een groene man )

De blauwe pop zit er naar mijn mening een beetje bij voor spek en bonen , want daar komt bijna nooit,
een geluidje uit .

dat tegen over de groene ! die heel de dag door , kwebbelt / fluit / imiteren .
met een aardige volume !

het lijkt wel als ik s'ochtends beneden kom , dat de groene parkiet AAN GAAT . i.p.v ook wakker word, het is best irritant op lange termijn haha, ik weet dat als ze lekker aan t kwebbelen zijn dat ze het naar hun zin hebben , maar die van mij slaat alles !

pas als ik een beweging maakt is tie stil en vliegt ie ergens anders heen ( op de deur bijv ) en gaat daar als een jekko heen en weer rennen en tegen de muur praten etc ,  ( de blauwe vliegt overgens altijd mee en ze zitten bijna altijd samen ook knuffelen ze en snavelen ze heel de dag door.)

Dus is mijn vraag eigenlijk , waarom maakt hij zoveel geluid , en kan je hier iets aan doen ?
want tijdens onze dagelijkse tv avond routine is dit best vervelend.

groetjes !



Samm

Wees blij :D hij is dus een vrolijk mannetje die het na de zin heeft.
S'avonds kan je er een zwarte deken over doen, als je een programma graag wilt volgen.
Maar dat zal ik niet steeds doen!
Zelfde heb je in de mensenwereld, drukke mensen die de hele dag praten en mensen die heel stil en rustig zijn.
Als ik jou was zal ik er niks aan willen veranderen,
Maar dat is mijn persoonlijke mening hoor, neem je parkietjes zoals ze zijn :)

DobbyFloppy

Als je je parkieten leert dat als het donker wordt het dan bedtijd wordt zullen ze de avond ook rustiger zijn. Ik dek mijn vogels altijd op wisselende tijden af met een donkere handdoek over de kooi, tijdstip is afhankelijk van hoelaat wij naar bed gaan. Maar tegenwoordig zitten ze al vanaf een uur of 8 a 9 al automatisch in de kooi.
Als ze die routine eenmaal te pakken hebben worden ze vanzelf rustiger. Die van mij weten wanneer baas en vrouwtje op bed gaan hun stil moeten zijn tot we wakker zijn, zodat wij rustig kunnen slapen.

Maar verder kun je er niet heel veel aan doen, beestje geeft wel aan dat hij erg gelukkig bij jullie is.
Ook lekker kwebbelen en schudden met de kop deed mijn vorige mannetje ook altijd als de muziek aanstond. Dat was voor hem zijn manier van genieten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

RemcoAndLizette

Leuk om te lezen , het is misschien een idee om rond de avond als ze in het kooitje zitten een deken er over heen te gooien , ze slapen eigenlijk altijd in of op de kooi , haha

de pop die nauwlijks kwebbelt heeft het niet naar de zin dus ? want daar komt weinig tot niks uit , heel af en toe een drukke periode
waar ze loopt te krijsen en vliegen als een gek door t huis ,

*offtopic*

wat mij opvalt is dat ze de laatste dagen nu steeds in hun kooitje zitten , ipv los vliegen wat ze hiervoor altijd deden , door heel t huis !

heel soms doen ze even hun rondje maar dan gelijk weer in de kooi , heeft dit synoniem een betekenis of is dit tijdelijk ?




Samm

Nee dat zegt niks over het popje, elke parkiet is anders.
Ze zijn bij mij elke avond los, en ik zet ze altijd 9 uur in de kooi, en dan slapen ze kwart over 9 ook gewoon.
Als ik het perongeluk vergeet, dan zie ik ze knikkerbollen en dan zie ik dus dat het rond 9 uur is.
Misschien een idee voor jou, de meeste programma's beginnen half 9, dat je ze kwart over 8 de kooi in doet, en dan een doek over de kooi, voor bijv. Een week.. Misschien word het daarna ritme voor ze, het hielp bij mij wel zelfs zonder doek.

RemcoAndLizette

ik ga het proberen ! bedankt voor de tips !

DobbyFloppy

Je popje zal ongetwijfeld ook wel gelukkig zijn maar je hebt er nu eenmaal altijd van die enthousiastelingen bij.
Mijn mannetje is ook zo, vrouwtje is rustiger maar gaat en staat waar hij komt.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13