Gezocht! vriendinnetje voor mijn Jacky

Gestart door niekevh, juni 30, 2013, 12:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

niekevh

Hallo, ruim 4 jaar heb ik een prachtige grasparkiet waar ik zielsveel van houd!
Sinds een paar maanden woon ik samen met mijn vriend en we hebben allebei een drukke baan,
dus vind ik het wel zo gezellig als Jack ook mag gaan samenwonen met een vriendinnetje.

Hopelijk kan ik via dit forum een gepaste partner voor Jack vinden.

Jack is een prachtige donkergroene parkiet met geel in de kop en een blauwe staart, ook de vleugels zijn donker.
Mijn Jacky erg tam en een beetje verwend. Hij mag bijna altijd losrond vliegen, behalve bij het avondeten of als er visitie is die dit niet prettig vind. Hij kan het snel met nieuwe mensen goed vinden en ondanks dat hij best een uitsprekend karakter heeft gevormt geloof ik niet dat hij dominant is. Hij kletst de hele dag tegen alles en iedereen en bij voorkeur met zijn chocomelbeker.

ik ben dus opzoek naar een popje wat hier zoveel mogelijk op lijkt!
Het mooiste vind ik een popje in dezelfde kleurtinten, van ongeveer dezelfde leeftijd (3-5 jaar oud) en het liefst ook tam, gewend aan mensen, gewend aan het vrij in huis zijn. Of ze moeten gaan broeden mogen ze helemaal zelf weten! als ze maar gelukkig zijn samen :)

heeft iemand goede ideeen hoe ik aan het mooistje partnertje kan komen voor Jack?

Tips over waar op te letten, hoe te introduceren en het wel of niet toevoegen van een broednestje zijn ook welkom.

Groetjes Nieke


Laura86

Hoi Nieke,

Heb je al een maatje gevonden? Ik heb een pop van ongeveer drie jaar waar ik een ander huis voor zoek, misschien is ze een goede match voor Jacky? Ze is heel vrolijk en een beetje eigenwijs, ze komt op je vinger zitten maar de parkietenspeeltuin kijkt ze niet naar om. Ze is ook gewend om veel vrij te vliegen. Haar kleuren zijn niet hetzelfde als die van Jacky, maar ze is heel mooi. Ik voeg een foto bij.

Ik woon in Utrecht, naast station Overvecht.

Groetjes,

Laura