bang

Gestart door Ilovemyparkiet, juni 27, 2013, 15:13:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ilovemyparkiet

hallo,
ik heb sinds kort een grasparkietje en hij is erg lief. maar hij is ook erg bang voor mensen als er iemand de kamer inkomt stopt hij met alles waar hij mee bezig is en gaat hij in het verste uithoekje van de kooi :(.  ik heb hem nog nooit zien eten of drinken in mij bijzijn. ook als ik mijn hand in de kooi doe gaat hij bang weg.
wat moet ik doen ?

poortman

Met 1 erbij worden ze gelijk wat dapperder, en is ook gezelliger.
Is het een jonge parkiet of al volwassen en waar heb je hem vandaan, dierenwinkel, kweker, kennis oid?

Als je hem net hebt, zal het voor een groot deel wennen zijn, of hij eet zie je snel genoeg in en om zijn voerbak.

Ik heb meerder parkieten, waarvan slechts 1 echt tam, maar ze reageren allemaal anders op een hand in de kooi. Dit is ook best eng, dus rustig aan.
Ik zou hem op een plekje zetten waar hij bv niet achter een deur staat, maar wel een deur kan zien, en dus niet verrast wordt. Natuurlijk lekker aandacht aan je parkiet besteden door regelmatig bij de kooi te zitten en tegen hem kletsen en gerust stellen.

Naast voer kun je ook om het ijs te breken, wat trosgierst kopen en dit geven, desnoods de trosgierst met de hand aanreiken. Dit zal hij vast en zeker eten waar je bij bent.

Succes.

Kleintjes

Meer dan genoeg te vinden in 't onderdeel Tam maken. Bergen tips en info ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samm

Heb er 1 van een half haar of misschien ouder, kan je niet meer zien, heb 'm volwassen gekocht, 3 weken later 1 van 7 weken erbij gezet, en die kleine heeft veel meer lef dan die grote, verschilt per parkiet ook nog een keer hoe snel ze niet meer bang zijn, moet aan de 1 dus dubbel zoveel aandacht besteden, en heel erg veel geduld hebben als ik te snel wil dan kan ik het vergeten dan komt die niet op de hand ook al heb ik hem nu al 2 maand, en is die gewend. Angst voor mensen is heel groot als ze niet tam zijn.