Kruipers parkietje

Gestart door sabjuh007, juni 14, 2013, 22:27:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sabjuh007

Hallo,
Ik ben via via aan een parkietje gekomen met de kruipersziekte
dit vogeltje was gevonden op een dijk achtergelaten,Sociaal zal ik nog veel moeten werken met hem haar.
want hij is best wel schuw en angstig.
ik vermoed dat hij ook een product was van een fokker die hem daar bewust achtergelaten
Nu is hij al een beetje opgeknapt,kloutert vrolijk door een de noodkooi heen. dinsdag komt er een echte kooi binnen.
fluit ook af en toe.

Ik heb zelf geen andere vogels.
En ook al is hij ''Gehandicapt' ik ben niet van plan hem af te maken.

Mijn vraag is dus hoe zorg ik er het beste voor dat hij een goed lang leven krijgt en ook vertrouwen krijgt in mij.

alvast bedankt voor evt reacties

groetjes


Yoko

Wat goed dat je het beestje hebt opgevangen
Arme ziel

Is het niet verstandig om naar een vogel arts te gaan en hem te controleren?
Stel dat hij er echt onder lijdt... Dat zou denk ik erg sneu zijn voor het beestje

Ik hoop dat alles goed verloopt
Dat mensen zo hun dier achter kunnen laten...

sabjuh007

ik heb er naar laten kijken, mijn beste vriendin is afgestuurt in paravetrinair op barnevelt.
alles lijkt op zijn handicap na in orde. en naar mate hij langer bij mij thuis was bijgekomen.
is hij steeds meer levendiger.


Sara

Welkom op het forum!

Erg mooi dat je dit parkietje opvangt.
Ik zie geen enkele reden om zo'n parkietje in te laten slapen, eerlijk gezegd. Dat is iets waar een vogelarts over oordeelt, maar hij gaat dat zeker niet doen omdat een parkietje schuw en/of angstig is.
Er zijn hier nog forumleden met een parkietje met kruipersziekte.
Als je dit woord ingeeft in de zoekfunctie, vind je veel manieren om hier mee om te gaan en om zo'n parkietje een zo goed mogelijk leventje te geven.
Vertrouwen winnen, zal je moeten doen zoals bij elk ander parkietje, maar het kan misschien ietwat trager gaan als het een angstig vogeltje is. Rustig laten wennen, als je langs de kooi komt lief tegen je parkietje praten enz... Hierover kan je ook heel wat vinden op dit forum.
Hier vind je trouwens ook achtergrondinformatie over de kruipersziekte: http://parkietenfreak.nl/z-kruipersziekte.php

Hier informatie over het tam maken: http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Doe dit stap voor stap en hou goed in de gaten hoe je parkietje reageert, zodat je zeker niet te snel gaat.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

simpy

Hallo sabjuh007

Wat goed dat je het parkietje opvangt!

Ik heb een paar jaar geleden een parkietje geadopteerd waarbij de vleugelveren waren uitgetrokken tijdens en ruzie met haar kooigenoot. Ik heb toen de kooi zo ingericht dat ze overal naar toe kon klimmen door laddertjes en touwen. (Touwen zijn trouwens ook goed om het evenwicht te stimuleren, aangezien je vogeltje niet kan vliegen)
Zodra je parkietje tam is, kun je haar ook uit de kooi halen en een parkietenboom (http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php) voor haar maken of werken met touwen.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes, Simone