Tamme pyrrhura

Gestart door parkietjes08, juni 13, 2013, 20:39:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietjes08

Hallo allemaal,

Ik ben nu in contact gekomen met iemand die een pyrrhura heeft van 1 jaar. Deze is al erg tam en zit graag bij je, zegt hij. Hij komt ook al kusjes geven en knuffelen.

Nu is mijn vraag: Wat is nou eigenlijk een pyrrhura? Hoe is hun karakter, wat doen ze graag, hoe oud kunnen ze worden, wat eten ze. Enzovoorts... Ik ben niet echt bekend met pyrrhurra's, maar het lijken me in ieder geval wel erg leuke vogels!

Alvast bedankt!

grasParkiet2

hoi hoi,

Ik heb er twee :P en ben er super blij mee.

Het zijn leuke vogeltjes die de hele dag bezig zijn. Ze zijn zeer slim. Kunnen rond de 20-25 jaar worden. En eten grofparkieten voer, fruit en groenten. Je kan ze ook gewoon conure zaad geven dat kan je kopen via internet.

Ze slapen in het wil in holen dus een tentje in de kooi is geen overbodige luxe om in te slapen. Bij mij gaan ze mee douche en ze vinden het heerlijk. En af en toe gewoon stiekem in de waterbak badderen.

Omdat ze hele dag druk bezig zijn moeten ze een grote kooi hebben met genoeg speeltjes. En moeten ze veel aandacht krijgen. Of je moet hem/haar een vriendje geven. (eigenlijk een aanrader omdat ze anders kunnen gaan schreeuwen als je hem/haar alleen laat, of ander niet gewenst gedrag gaat vertonen zoals plukken)

Je kan ze, omdat ze zo slim zijn, veel leren en ze hebben het meestal zeer snel door. Dus truckjes als zwaaien, draaien of naar je toe komen zijn zo geleerd.

Verder heb ik een vraag is het de bedoeling dat jij die pyrrhura van 1 jaar overneemt? Of ga je zelf een ander vogeltje aanschaffen? Anders heb ik nog een goed adres voor je.

Als je meer vragen hebt hoor ik het wel. Mijn vogels zijn nu 4 maanden en 10 maanden maar heb me goed ingelezen en heb er heeeel veel al van geleerd.

Pucca (4 maanden) kan free-flight. Dit betekend dat ze buiten los kan vliegen, en terug komt :P (alleen voor gevorderden)

Kleintjes

Parkietjes: Je kent iemand die er 1 heeft, dan kun je 't toch hem vragen?

Google doet ook wonderen
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

parkietjes08

Citaat van: Kleintjes op juni 13, 2013, 21:58:11
Parkietjes: Je kent iemand die er 1 heeft, dan kun je 't toch hem vragen?

Google doet ook wonderen

Is het dan weer per definitie fout om wat ervaring op te doen en leuke ervaringen van mensen te horen? Ik heb bijvoorbeeld al veel leuke dingen (ook via pm) van grasparkiet2 gehoord en daar leer je veel van en dat is overigens altijd leuk. Google kon ik niet bar veel over vinden als je het hebt over huisvogels.

grasParkiet2

En sommige mensen kennen ook mensen met parkieten maar stellen ook hier vragen omdat niet elke vogel het zelfde is. En er is inderdaad niet veel informatie over de pyrrhura te vinden als huiskamer vogel op internet.

parkietjes08

Ik heb nog even een vraagje.. Ik heb even met mijn neef gepraat die veel van pyrrhura's af weet, en die zei dat hij vrij bol zat... Nu zou ik graag jullie mening daarover willen horen.. Vinden jullie ook dat hij bol zit? Ik vind het alleen op 2 foto's, ik denk dat het gewoon is omdat hij moe is... Hier wat foto's...

Hier vind mijn neef dat hij bol zit...






En hier vind ikzelf hem juist niet bol zitten:






Wat denken jullie? Ik denk dus dat het wel meevalt..

DobbyFloppy

Ik ben het met hem eens, op de foto's zit hij wel bol.
Als hij vaak bol zit zoals op de foto's is deze vogel vermoedelijk ziek.
Even naar de v.a lijkt mij wel verstandig
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13