Volwassen parkiet

Gestart door Yoko, juni 13, 2013, 18:23:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yoko

Hallo,

Ik heb al een tijdje lang over een 2e grasparkietje zitten na te denken en vandaag liep ik er eentje op het lijf waar ik meteen een klik mee had

Ik had hem nog niet meteen meegenomen omdat hij al volwassen is en ik eerst wou weten of dit het tam maken belemmerd
Ik heb dit eerst even opgezocht en nog aan een paar mensen gevraagd of dit het tam maken kan belemmeren en ik heb de informatie gekregen dat dit wel wat moeizamer gaat maar het wel kan
Dus een paar uur later ben ik weer terug gegaan en heb hem meegenomen (ik was te verliefd...)

Nou is de vraag waar ik dan het beste mee kan opletten tijdens het tam maken
Deze kromsnavel is een mannetje en is een Engelse parkiet

Ook heb ik de parkiet in een andere kooi dan mijn andere parkiet en zelfs in een andere kamer

Alvast bedankt voor de antwoorden

DobbyFloppy

Hoi ik zou zeggen zoek even rond met de zoekfunctie.
Er zijn over het onderwerp tam maken al heel veel vragen gesteld. Mocht je het dan niet kunnen vinden kun je alsnog de vraag stellen ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Tam maken van een oudere parkiet is niet anders dan het tam maken van een jonkie. Je hebt hoogstens meer geduld nodig, maar dit hangt meer af van het karakter van de parkiet dan van de leeftijd.

Over het tam maken zelf is al heel veel geschreven, dus dat kan je vinden met de zoekfunctie.

Succes! En goed van jou dat jij je parkietje een maatje gegeven hebt én tegelijk en al volwassen parkietje een goed huisje biedt!

Yoko

Bedankt beide!

Mijn eerste parkiet was wel even een werkje om tam te krijgen omdat ze al een paar keer terug gebracht is naar de dierenwinkel met de reden dat ze zou schreeuwen... Ik heb eerder het idee dat ze haar ze naar ze schreeuwde omdat de vorige bewoners het er zo naar maakte

Zij is nu erg hand tam en zelf naar andere toe

Mijn nieuwe parkiet is erg rustig en ik heb het idee dat hij een erg lief karakter heeft integendeel tot mijn andere parkiet wat een erg pittig dametje is haha

Ik kijk al weer uit naar het tam maken :)

DobbyFloppy

Haha ik heb hier ook een dominante dame hoor.
Zij en haar eerste mannetje konden af en toe ook behoorlijk schreeuwen, met name als er visite was vonden ze prachtig de boefjes.

Sleutewoorden voor het tam maken zijn geduld en vertrouwen winnen ( en uiteraard trosgierst ;D )
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Yoko

Haha dat vind ik altijd de leukste, pittige karaktertjes

Ja trosgierst zeker alhoewel mijn eerste parkiet beter tam wers met snoep zaad maar bij de nieuwe moet ik het nog uitvinden

Waarom ik dacht dat de vorige eigenaars niet zo goed waren voor Yoko (mijn eerste parkietje) was omdat ze mensen heel lang niet vertrouwde en het duurde echt een jaar voordat ze helemaal goed hand tam was en ze mensen vertrouwde (nog steeds heeft ze af en toe moeite met het vertrouwen)