Kooi keuze

Gestart door Sazu, juni 11, 2013, 17:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sazu

Hey iedereen,

Sinds een tijdje hebben wij een kooi, waar in alle opzichten tevreden mee ben, maar ben door het lezen van meedere topics op dit forum gaan twijfelen of het wel een goeie kooi is voor onze twee grasparkietjes. Dit is de kooi:
http://www.bol.com/nl/s/dier/zoekresultaten/Ntt/Pet+Products+Vogelkooi+Big+Iza+3+Open+Zwart+59x38x65cm/search/true/searchType/qck/N/12748/sI/true/sA/200/sc/pet_all/index.html

Mocht dit niet okay zijn, zijn we nu aan het twijfelen tussen de
1. De Hagen Vision L02
2. Ferplast Piano 6

Wat zouden jullie aanraden? Is een andere kooi kopen sowieso wel nodig?

Groetjes Sies

*wendy*

Op zich is het wel een redelijke kooi. Ik hou niet zo van die daken, omdat het de ruimte bovenin behoorlijk beperkt. De kooi is daardoor dan ook veel kleiner dan de afmetingen aangeven. Als ze er elke dag uit mogen, zou het wel kunnen.

De andere kooien die je noemt als alternatief, zijn wel - naar mijn mening - veel beter. Helemaal de Piano 6 is een erg ruime, mooie kooi.

Sazu

Hey!

Dankje voor de snel reactie. Ze morgen er allebei nu bijna heel de dag uit. Echter, zometeen heb ik een baan van meer van 40 uur per week en mogen ze er dus alleen savonds uit, wanneer ik weer thuis ben. Zouden we dan beter een andere kooi moeten overwegen? We hebben deze namelijk nog niet zo lang (slechts 2-3 maanden).

Gr. Sies

*wendy*

Dan zou ik zeker een andere kooi overwegen. Eerlijk gezegd zou zo'n kleine kooi er bij mij al niet in komen, ook al mogen ze er hier ook de hele dag uit ;-)

Persoonlijk zou ik dan voor de Piano gaan, of de Montana Memphis 2, Montana Madeira 1, 2 of double, Montana casa 60 of iets dergelijks ;-)

Maar wie weet hebben anderen een andere mening. Wat vind jij zelf? Vind jij het zelf een kooi waar zij hele dagen in kunnen verblijven, waarin zij de vleugels kunnen strekken?

Sazu

Ja dat is hem juist, omdat ze er nu bijna heel de dag eruit zijn, vinden ze de kooi wel prima, echter ik kan me voorstellen dat het als ze er bijna heel de dag erin zitten het wel wat krap kan worden.

Hmmm, dan wordt het toch een andere kooi aanschaffen ben ik bang. Verkopen kooien goed op marktplaats? Dan kan ik misschien nog een redelijke prijs voor deze krijgen?
Erg vervelend trouwens dat ze bij de dierenwinkel zeiden dat deze groot genoeg was...

Groetjes Sies

*wendy*

Ach ja, de dierenwinkel ;-) Natuurlijk zijn er mensen met kennis bij, maar veel helaas niet. En dat is jammer, want als mensen zich niet ingelezen hebben maar uitgaan van de kennis van deze mensen, wordt veel dieren - niet alleen vogels - tekort gedaan in hun verzorging.

Voor deze kooi kan je vast nog wel wat krijgen op marktplaats. Zet er wel duidelijk bij dat deze alleen groot genoeg is voor kanaries en grasparkietjes die er een groot deel van de dag, elke dag, uit mogen.

Iris7

Ik heb zelf ook de kooi die jij bedoelde en inderdaad, hij is niet alleen kleiner dan de afmetingen, maar de verf laat wel erg makkelijk los. Lijkt me niet zo goed voor een parkietje... :-\
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Sazu

Ooh, daar heb ik nog geen last van gehad, maar ik heb de kooi ook nog niet zo lang.
We gaan van de week even de Ferplast piano 6 in het echt zien en dan maar een beslissing nemen.

Bedankt in iedergeval voor de reacties!

Sazu

Nu is er toch weer twijfel...

Zijn er mensen die de Hagen Vision L02 hebben of de Ferplast piano 6?
Kunnen zij misschien hun ervaringen hier delen?

Alvast bedankt, Sies

DobbyFloppy

Geen ervaringen met de kooien maar de hagen vision lijkt mij wat groter.
Misschien kun je de keuze makkelijker maken door naar de opties te kijken?
Welke vindt je mooie, welke ziet et geschikter uit en/of is functioneler?

De ferplast valt voor mij al af door de bakjes. Zijn bijvoorbeeld te diep, vindt open bakjes zoiezo handiger
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sazu

Open bakjes? Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb nu een kooi waar ze eigenlijk aan de buitenkant hangen, erg handig met invallende poepjes enzo.. of bedoel je iets anders?

Verder is de Hagen Vision wel in de hoogte groter, maar in de breedte niet. Ik had begrepen dat je beter een bredere kooi kan hebben dan een hogere kooi...? of heb ik het mis?

inge

Hey,inderdaad  de breedte is belangrijker dan de hoogte,ik zelf zou voor de ferplast gaan!

Veel succes nog met je keuze  ;)

DobbyFloppy

Ikzelf vindt die bakjes van de ferplast persoonlijk wat te diep. Heb weleens zo een kooi gehad, maar om nou te zeggen dat ze het erg comfortabel vinden eten nee, wilden ze bij mij goed bij het voer komen moesten ze echt half erin.
Open bakjes vindt ik daarom een stuk makkelijker ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

*wendy*

Gelukkig hebben ze van Ferplast van die frontjes, die je voor de gaten kan doen die ontstaan als je die voerbakjes eruit haalt. Dan is de kooi gewoon helemaal dicht en kan je eigen bakjes gebruiken. Die frontjes kan je vaak wel bestellen bij een dierenwinkel die ferplast-dealer is.

Andere alternatieven: de Hagen L. Is geen hele stevige kooi vanwege de manier waarop deze in elkaar gezet moet worden, de bakjes staan op de bodem, waar ik ook niet zo'n fan van ben, en de kooi is erg hoog, maar heeft weinig breedte/diepte, waar je toch het meeste van nodig hebt. Ik heb zelf de Montana Memphis 1. Daar zitten ook bakjes bij. Die vond ik zelf wat te groot. Als ik daar een daghoeveelheid zaad in deed, was de bodem niet eens bedekt, haha. Maar daar zitten schuifjes voor, dus als je de bakjes weghaalt, zitten er geen gaten. De vogels zijn niet sterk genoeg om het omhoog te schuiven, dus zij kunnen er niet uit. Anders zou je ze evt. nog met een tie wrap vast kunnen zetten. 

foxie13

#14
Ik heb de Hagen Vision kooi L01.
http://www.zooplus.nl/shop/vogels/kooi/grasparkiet/hagen/73510

Ik ben er erg blij mee en mij 2 parkietjes ook! Er zit ook een hoge doorzichtige plastic rand omheen, zodat je wat minder troep heb. De deurtjes kan je naar binnen en buiten klappen. Vind em super en mooi/modern :-)

Filmpje van de kooi (dit is de kleine versie)
http://www.youtube.com/watch?v=J8v17WT05YY

Sazu

Hey iedereen! Bedankt voor alle info! Aangezien ik de ferplast eerst even in het echt kon zien in de winkel daar we voor die gegaan! Hij staat nu in mooi in de woonkamer en de parkietjes lijken er erg blij mee!!

Zo, nu kan ik over 2 weken met een gerust hart met me coschappen beginnen! :D


Sazu

#16
Hier een foto!

Ps. Sorry voor me creapy nederlands in het vorige bericht, maar ik was erg moe :$