Even een paar vraagjes

Gestart door Divimus, juni 09, 2013, 19:18:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Divimus

Heey,

Sinds kort heb ik ook 2 super leuke parkietjes. Graag heb ik ze handtam en mij is verteld dat het met 1 sneller ging. Nu vind ik het heel leuk hoor een handtam vogeltje waar je een beetje mee kan spelen en het ook handig kan zijn wanneer je eventueel iets van medicijnen moet toedienen maar ik vond het zielig om er 1 te nemen aangezien ik nog lange dagen op school maak en hij/zij dan helemaal alleen zou zitten heel de dag. Daarom ga ik het er met 2 tegelijk proberen.

Met mijn parkietje Ollie (Man) ben ik al een heel eind. Gaat in de kooi al redelijk snel op mijn hand zitten. Zonder trosgierst niet heel erg lang maar dat maakt niet uit. Nu zei ik speciaal in de kooi. Elke dag zet ik even de kooi open en mogen ze zelf kiezen of ze eruit gaan. Soms zijn ze te nieuwschierig en dan komt Ollie er al snel uit. De andere parkiet Pellé kijkt liever even de kat uit de boom en wanneer ze denkt het is safe gaat ze er vanzelf achteraan. Nu merk ik dat Ollie dus wel in de kooi handtam is maar buiten de kooi is die dat minder tot niet. Is dit een kwestie van wennen dat die buiten de kooi is en het nog niet helemaal vertrouwt? En komt dit met veel aandacht en oefenen vanzelf wel?

Daarnaast is Pellé (Pop) heel erg schuw lijkt het. Zodra ik me hand maar in de kooi is klimt ze heel de kooi rond en probeert zo hoog mogelijk te komen. Opgeven doe ik niet en ik wil der laten weten dat ik het beste met haar voor heb. Maar moet ik nou met mijn hand naar haar toe gaan of wachten met eventueel een beetje trosgierst tot ze naar mij toe komt.

Ik hoop dat jullie me vragen kunnen beantwoorden :)

DobbyFloppy

Beste schijnt om het parkietje buiten de kooi tam te maken omdat ze dan ook wat energie kunnen kwijtraken en vervolgens meer aandacht voor je hebben.
Maar met veel geduld en oefenen kom je er vanzelf wel, en tja het ene parkietje is nu eenmaal sneller tam dan de andere. Dit hangt volledig af van je parkietje.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

TurboDiesel

Hallo,
Ik heb sinds een paar maanden ook twee parkietjes. Eentje is redelijk tam en de ander is een stuk minder, bijna niet toen we haar kochten. Ze werd wel behoorlijk meegetrokken door de tamme. Nu vliegen ze er vrolijk op los, de tamme komt vrijwel direct bij me zitten wanneer ik hem roep. En dan volgt de ander ook wel. Het duurde wel een hele tijd voordat ik dat bereikt had. Ik denk dus dat het een kwestie van tijd en geduld is en dat je beter kunt wachten tot Pellé naar jou toekomt en zelf de stap neemt om je te vertrouwen. Nog steeds is het bij mij zo dat het popje het eerst wegvliegt en het schuwst is. Succes ermee en ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groet TurboDiesel