Mooi grasje te koop, 2 jarige man uit Nijmegen

Gestart door ChildoftheWestwind, juni 08, 2013, 23:41:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChildoftheWestwind

Hallo allemaal!

Ik heb 2 grasjes en een valkparkiet. Mijn grasjes zitten al een tijdje bij elkaar maar helaas klikt het nog steeds niet. Mijn 5 jaar oude grasje Whisky is een lieve schat maar wel echt een beetje een "mietje" zeg maar, en mijn andere grasje Scotch (die er later bij kwam) is een heel grappig ventje maar wel behoorlijk dominant tegenover mijn Whisky. Tussen mijn valkje en Whisky klikt het wel en vandaar dat ik mijn grasje Scotch graag een leuk nieuw huisje wil geven.

Scotch is 2 jaar oud, mannelijk en wit/blauw op de borst en wit/grijs gestreept op zijn rug. van voren lijkt hij een beetje op een wolkje ;) Het is een heel grappig ventje, zeer speels! In het begin hield ik hem alleen en was hij behoorlijk tam maar sinds hij bij Whisky zit niet meer ook door verminderd menselijk contact. Hij stapt wel op je vinger en met veel geduld en liefde is hij denk ik wel weer tam te krijgen omdat hij zeer leergierig en speels is.
Ik denk ook dat Scotch misschien wel goed in een voliere zou kunnen? Mijn verwenste is wel dat hij bij zijn nieuwe huisje ook minstens 1 ander grasje als vriendje heeft, aangezien hij dit ook gewend is :)

Ben je geïnteresseerd? dan hoor ik het graag! Ook als je meer wilt weten. Ik woon trouwens in Nijmegen.

Groetjes Maaike

P.s. Op de foto was hij 2 maanden oud, nu heeft hij een blauwe neusdop ;)

Lola

Hoi Maaike,

Wij zijn sinds half mei op zoek naar een vriendje voor ons popje Pip. Hij had een vriendje waar hij het ontzettend goed mee kon vinden, maar in een mini onoplettend moment is hij weggevlogen.
Pip is ongeveer 2,5 jaar en makkelijk in de omgang met andere parkietjes.

Wij zitten bij jouw Scotch alleen een beetje met het feit dat hij niet meer zo tam is aangezien onze Pip ook niet tam is en we zijn bang dat dit de niet tamheid verergert bij Scotch eventueel.
Daarnaast wonen wij in Rotterdam en is Nijmegen niet om de hoek.

Hmm hoe denk jij erover?

Groetjes!

Sara

Het vertrouwen in mensen dat Scotsch al vergaard heeft, zal niet verminderen omdat je Pip niet tam is. De tamheid die Scotsch al bezit, kan misschien zelfs Pip ertoe aanzetten om Scotsch te volgen en ook uiteindelijk op je vinger te stappen. Met veel geduld en liefde kan je beide parkietjes vast en zeker tam maken. Dat lijkt me dus geen probleem.  :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

Even een opmerking, ik heb namelijk zelf ook grasjes en valkjes en het is niet zo slim om je grasjes bij je alkjr in de kooi te houden. Grasjes zijn namelijk veel dominanter dan valkjes. Valkjes zijn nogal sullen. Tussen mijn grasjes en valkjes is het maar kort goed gegaan want mijn grasjes gingen achter de valken aan. Ik heb ze boven san ook in 2 kamers, en dit werkt prima.

Ik sluit me verder ook aan bij de reactie van Sara, jammer genoeg doen sommige mensen ook parkietjes weg omdat ze ze niet tam krijgen. Ik zou je maatje voor je andere grasparkiet dan ook behouden, ook naar aanleiden van bovenstaand genoemde over de valkparkiet en grasparkieten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Samm

Volgens mij gaat het haar niet om het tam maken, maar dat het niet klikt tussen haar 2 grasjes.

Sara

@Samm: lees de reactie van Lola eens. Dat gaat wel over het tam worden van de parkietjes.  ;) Als je mijn reactie leest zie je aan de parkietennaam die ik gebruik dat het over de reactie van Lola gaat... Eerst dus graag even goed lezen voor je reageert.

Daarbij vind ik het ook een vreemde keuze om een grasparkiet weg te doen, om daarna een grasparkiet en een valkparkiet over te houden.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Samm

#6
Hoeft niet gelijk op zo'n toon!

En Lola, dan gaat het juist beter inderdaad!

Op welke toon? Jij wees me onterecht ergens op en ik heb dat enkel rechtgezet en je gevraagd om in het vervolg alles te lezen. Zo kan je voorkomen dat je in de toekomst nog onterechte reactie plaatst. Gr. Sara